۱۱ هزار خانه خالی در استان مرکزی شناسایی شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۰۴:۴۲:۴۸
کد خبر: ۲۰۷۰۳۳

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۱۱ هزار خانه خالی در راستای ساماندهی وضعیت مسکن، در این استان شناسایی شد.  «حمید انعامی» در حاشیه نشست شورای عالی مسکن که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، افزود: چهار هزار واحد از این تعداد واحد مسکونی در اراک شناسایی شده است. وی بیان کرد: خانه‌های خالی بر اساس ثبت نام افراد در درگاه املاک و اسکان کشور و توسط وزارت راه و شهرسازی شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: شناسایی واحدهای خالی در نتیجه نداشتن کارکرد کنتور تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات استخراج شده است. انعامی در ادامه درباره دستور کار جلسه شورای عالی مسکن افزود: در این نشست موضوع ساماندهی بازار اجاره با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه مورد تاکید قرار گرفت. وی بیان کرد: کارگروهی برای ساماندهی مشاوران املاک در استان تشکیل و وضعیت مجوز این قشر بررسی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در این جلسه مقرر شد تا فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود زیرا بخش عمده قیمت‌سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می‌شود که ضروری است تا بنگاه‌های غیررسمی و متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با این کار از قیمت‌سازی‌های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود. استان مرکزی از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان‌های قم و اصفهان محدود است و بر اساس سرشماری سال گذشته یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت دارد.

 

ارسال نظر