برای رفع توقیف خودرو به خاطر بدحجابی چه کار کنیم؟

۱۴۰۲/۰۳/۰۵ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۶۷۹۳
برای رفع توقیف خودرو به خاطر بدحجابی چه کار کنیم؟

عدم رعایت حجاب قانونی با برخورد پلیس مواجه می‌شود و خانم هایی که در خودرو حجاب را رعایت نمی‌کنند با مجازات‌هایی از سوی پلیس روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش سایت جنایی، آن‌طور که اعلام شده ابتدا به فرد اخطار داده می شود و اگر فرد به اخطارها توجهی نکند خودرویی که خانم را که حجاب قانونی را رعایت نکرده ابتدا توقیف سیستمی و سپس توقیف در محل می‌کنند.

توقیف سیستمی چیست؟

توقیف سیستمی به این معناست که صاحب خودرو از حقوق اداری که در خصوص خودرو می تواند انجام دهد محروم می شود. به این معنا که کارهایی چون خرید و فروش خودرو را نمی تواند انجام دهد.

آنطور که پلیس اعلام کرده توقیف سیستمی خودرو به مدت دو هفته است اما در صورتی که عدم رعایت حجاب قانونی ادامه پیدا کند، توقیف فیزیکی نیز اتفاق خواهد افتاد.

توقیف خودرو برای بی‌حجابی

توقیف خودرو زمانی اتفاق می افتد که فرد نسبت به توقیف سیستمی هم واکنشی نداشته باشد و همچنان به بی حجابی ادامه دهد در این صورت توقیف فیزیکی خودرو اتفاق خواهد افتاد. این توقیف نیز مدت مشخصی دارد و یک هفته ادامه خواهد داشت.

توقیف سیستمی چه زمانی برداشته می‌شود؟

توقیف سیستمی خودرو زمانی از بین می رود که فرد دیگر در خودرو روسری از سر برندارد، در این صورت بعد از دو هفته توقیف سیستمی پایان خواهد یافت اما اگر به این وضعیت ادامه دهد در مواردی گزارش شده که توقیف سیستمی تا زمانی که فرد به خدمات اداری نیاز پیدا کند ادامه خواهد یافت.

چطور برای از بین رفتن توقیف سیستمی اقدام کنیم؟

اگر می خواهید از خدمات اداری استفاده کنید به شما اطلاع داده می شود که توقیف سیستمی هستید در این صورت در دادسرای محل عدم رعایت حجاب قانونی از فردی که حجاب قانونی را رعایت نکرده است تعهد گرفته می شود که دیگر در خودرو کشف حجاب نکند در این صورت توقیف سیستمی برطرف می شود.

باید توجه داشته باشید توقیف سیستمی یا فیزیکی بر پلاک خودرو اتفاق می افتد به این معنا که اگر صاحب خودرو هم یک آقا باشد اما عدم رعایت حجاب قانونی در خودرو او اتفاق افتاده باشد خودش هم اینکاررا نکرده باشد همچنان خودرو توقیف خواهد شد.

البته حقوقدان های زیادی در اینب‌اره اظهار نظر کرده و این کار پلیس را غیر قانونی دانسته‌اند اما پلیس همچنان به این روش ادامه می دهد. استناد پلیس به رای دیوان عدالت اداری است که خودرو را وسیله شخصی تلقی نکرده است.

 

ارسال نظر