بورس دوباره رشد کرد

۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ۰۴:۳۳:۳۴
کد خبر: ۲۰۶۶۸۳

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروزچهارشنبه، سوم خرداد ماه با ۱۵ هزار و ۱۶۴ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۷۶۶ واحد افزایش به ۷۹۲ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۵ واحد رشد به ۴۶۴ هزار و ۶۳۷ واحد رسید. 

در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال معامله شد.

پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با سه هزار و ۲۲ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲ هزار و ۹۵۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۷۸۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۷۷۸ واحد و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) با یک هزار و ۶۲۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۳۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۷۱۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۵۲۳ واحد و ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند. 

گروه خودرو هم در معاملات این روز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۱۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال دادوستد شد. شاخص فرابورس نیز در آخرین روزکاری هفته چهار واحد کاهش داشت و به ۲۹ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۱۴۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۹۳ هزار و ۸۸۰ نوبت بود. پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، والایش نفت لاوان (شاوان) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند. در مقابل سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و ایران خودرو دیزل (خاور) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

 

ارسال نظر