آغاز بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تامین اجتماعی

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۰۳:۵۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۶۴۷۷
آغاز بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان تامین اجتماعی

سازمان تأمین‌اجتماعی طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف را از ابتدای خردادماه و به مدت سه ماه اجرا می‌کند. براساس اعلام میرهاشم موسوی، کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا طی توافق با شعب سازمان، روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند.

در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ در صورتی‌که در ۱۸ ماه اقساط بدهی خود را پرداخت کند از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم استفاده می‌کند و در صورتی‌ که تعداد اقساط را ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب کند به ترتیب از ۷۵ درصد و ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند می‌شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی توصیه کرده است کارفرمایان به هر دلیلی بدهی بیمه‌ای معوق دارند که مشمول جرایم بیمه‌ای شده است، با انتخاب اقساط ۱۲ ماهه از فرصت بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم استفاده کنند.

این طرح با محوریت حفظ اشتغال موجود کارگاه‌ها اجرایی می‌شود و کارفرمایانی مشمول استفاده از این تسهیلات خواهند بود که حداقل به مدت یک سال از زمان تقسیط بدهی، نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه بر مبنای لیست اسفندماه سال ۱۴۰۱ و ارسال لیست و پرداخت کامل حق بیمه کارکنان شاغل کارگاه در دوره تقسیط اقدام کنند. همچنین کارگاه‌هایی که بر مبنای لیست اسفند ماه ۱۴۰۱ تعداد بیمه‌شدگان شاغل در آنها کاهش یافته باشد، بعد از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها در زمان درخواست و رعایت حفظ اشتغال در دوره تقسیط، از بخشودگی جرایم برخوردار خواهند شد.

 

ارسال نظر