قیمت تضمینی گندم صدای نماینده‌ها را درآورد/ دولت قیمت پیشنهادی برای گندم را اصلاح می‌کند؟

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۳۱۱
قیمت تضمینی گندم صدای نماینده‌ها را درآورد/ دولت قیمت پیشنهادی برای گندم را اصلاح می‌کند؟

دولت ابراهیم رئیسی قیمت خرید گندم در سال ۱۴۰۲ را ۱۵ هزار تومان اعلام و تصویب کرده است، قیمتی که با اعتراض کشاورزان همراه بود و حالا صدای نماینده‌های مجلس را هم درآورده است.

به گزارش تعادل، در ادامه نگاهی می‌کنیم به واکنش‌های نماینده‌های مجلس به قیمت مصوب گندم.

نوروزی: نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با هزینه‌های کشاورز تعیین شود

رحمت‌الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، درباره قیمت گندم در سال جاری گفت: در خصوص قیمت گندم انتظار داریم با توجه به هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت قیمت خرید تضمینی مناسبی تعیین شود. قیمت تمام شده برای کشاورزان بالای کیلویی ۱۷ هزار تومان است.

انتقاد حسینی از تعیین نرخ خرید تضمینی گندم

البرز حسینی، نماینده خدابنده، درباره قیمت تضمینی گندم گفت: مصوبه شورای قیمت‌گذاری غیرقانونی است چون باید هزینه تولید برآورد شده و سود متعادلی برای کشاورزان پیش‌بینی شود، بنابراین باید برای جلوگیری از وضعیت بحرانی در حوزه این کالای استراتژیک اقدام جدی صورت گیرد.

یوسفی: نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح شود

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس، گفت: در شرایطی قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شده که شاهد افزایش قیمت نهاده‌ها، آب‌بها و موارد دیگر هستیم؛ قیمت ۱۵ هزار تومان بی‌عدالتی است و حداقل قیمت ۱۹ هزار تومان پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: باید از کشاورزان حمایت شود که در غیر این صورت موضوع کمبود مرغ و گوشت تکرار می‌شود که اکنون در خوزستان با کمبود مرغ مواجه هستیم و از آن طرف مرغ با قیمت زیادی به فروش می‌رسد.

دولت قیمت پیشنهادی را اصلاح می کند؟

هر چند دولت سیدابراهیم رئیسی تلاش دارد تا ثابت کند قیمت منصفانه‌ای برای خرید گندم کشاورزان پیشنهاد داده است اما گندمکاران ایرانی چندان موافق آن نیستند و واکنش نماینده‌های مجلس هم نشان از آن دارد که آنها نیز در این موضوع حامی کشاورزان هستند. در این وضعیت باید منتظر ماند و دید دولت سیزدهم از قیمت پیشنهادی خودش عقب‌نشینی می کند و قیمت جدیدی برای خرید گندم از کشاورزان اعلام می‌کند یا خیر.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کشاورز
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
7
واقعن سال دیگه هیچ کسی گندم نخواهد کاشت این ضربه رو خوده دولت زد به خودش امسال ضلم میکنین سال دیگه معلوم میشه اقای رایسی واقای رهبر ضلم به کشاورز تاوان داره سال دیگه هیچ کسی گندم نمی کاره وارد کن کیلویی پنجاه هزار تومان کونتان پاره بشه