افغانستانی‌ها در حال سرمایه‌گذاری در تهران هستند

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ۰۴:۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۰۵۰۹۶

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با بیان اینکه هیچ منعی برای فعالیت افغانستانی‌ها در پایتخت در صورت کسب مجوز قانونی وجود ندارد، اعلام کرد: افغانستانی‌ها در حال سرمایه‌گذاری در تهران هستند .

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی با اشاره به حضور قابل توجه مهاجرین و شهروندان افغانستان در تهران و توجه به این حضور در سیاست‌گذاری‌های شهرداری تهران اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از کارگران شهرداری را شهروندان افغانستان تشکیل می‌دهد. در همین ارتباط هم در بعد سرمایه‌گذاری، عزیزان افغانستانی در حال سرمایه‌گذاری در تهران هستند، و هم در بعد کار و تلاش، در سازندگی شهر به ما کمک می‌کنند. وی اظهار کرد: بعد از طی مراحل مجوزهایی که از طریق مجاری قانونی وجود (برای سرمایه‌گذاری) دارد، ما هیچ منعی برای (فعالیت آنها) نداریم، خدمتگزارشان هستیم و باهم کار می‌کنیم. شهردار تهران در مورد ارایه خدمات شهری به مهاجرین به خصوص در مناطق محروم پایین شهر تهران تأکید کرد: تلاش می‌کنیم معادله شمال و جنوب شهر تهران را تغییر دهیم.

خدماتی که ما الان دنبال می‌کنیم، همان خدمتی است که در بالای شهر داریم. سعی می‌کنیم پروژه‌هایی در پایین شهر داشته باشیم که کیفیت زندگی در این منطقه را تغییر بدهد. زاکانی همچنین درباره تغییر روش جمع‌آوری زباله در پایتخت اظهار کرد: تاکید ما بیشتر روی این موضوع است که تفکیک زباله از مبدأ انجام شود و در حال فرهنگ‌سازی بر روی این موضوع هستیم. امیدواریم از طریق نرم افزاری که طراحی شده بتوانیم به بهترین نحو تفکیک از مبداء زباله را داشته باشیم و بعد از آن بتوانیم مرحله انتقال پسماند به مراکز تخصصی بازیافت (ام آر اف) را داشته باشیم. 

 

ارسال نظر