طرح و گزارش اکونومیست اردوغان را به هم ریخت

۱۴۰۲/۰۲/۱۵ - ۱۷:۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۵۰۵۱
طرح و گزارش اکونومیست اردوغان را به هم ریخت

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به گزارش و طرح روی جلد شماره جدید اکونومیست واکنش نشان داد.

 

به گزارش مهر و به نقل از القدس العربی، اردوغان در توییتی افزود: آنانی که حتی برای اینکه بتوانند به کسانی که پلیس، نظامی و غیر نطامیان ما را ترور می‌کنند، تروریست بگویند منتظر نوع نگرش غربی‌ها می‌مانند، نمی دانند. دیگر ترکیه ای وجود دارد که با اقداماتی سیاسی، اقتصادی و نظامی‌اش دنیا را برای گروه های تروریستی تنگ کرده است. حالا حکایت ترکیه قوی در زمین و روی میز.

واکنش اردوغان به طرح اکونومیست

رجب طیب اردوغان اعلام کرد که کشورش هرگز اجازه هدایت سیاست داخلی خود و تهدید اراده ملی، توسط عبارت‌های روی جلد مجلات بین المللی را نخواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه درباره موفقیت‌های دیپلماتیکی که کشورش طی سال‌های اخیر چه در میدان و چه بر سر میز مذاکره به دست آورده، گفت: از طریق «قرن ترکیه» همه این موفقیت‌های دیپلماتیک را به اوج خواهیم رساند.

اردوغان اعلام کرد: ترکیه از طریق اقدامات سیاسی و دیپلماسی و نظامی عرصه را بر گروههای تروریستی تنگ کرده است. ترکیه با وجود جایگاه ژئوپلتیک در قلب سه قاره طی سال‌ها سیاست خارجی تک محوری داشته است و به برکت تلاش‌های دیپلماسی ما سیاست خارجی مبتنی بر اعتماد نفس را به اجرا درآورده‌ایم.

عکس طرح جلد اکونومیست برای انتخابات ترکیه

اظهارات امروز جمعه اردوغان در واکنش به عبارت روی جلد شماره اخیر مجله اکونومیست انگلیس صورت گرفت که وی را «دیکتاتور» خوانده بود. این مجله غربی در تازه ترین شماره خود با عنوان «مهمترین رویداد انتخاباتی در سال ۲۰۲۳» به اردوغان حمله کرده بود. این اولین بار نیست که اکونومیست از سیاست‌های اردوغان انتقاد و خواهان برکناری او می‌شود.

 

ارسال نظر