کاهش اشتها برای کم‌کردن وزن مفید است؟

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ - ۲۱:۳۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۴۹۸۲
کاهش اشتها برای کم‌کردن وزن مفید است؟

هر بار که می‌خواهید سرتان را داخل یک کاسه بستنی فرو کنید، یک تکه شیرینی لذیذ را گاز بزنید یا تکه‌هایی از پیتزا را بخورید، معمولا همه این فعالیت‌ها با هوس تعبیر می‌شود. ولی زمانی که عکس این اتفاقات رخ می‌دهد دقیقا چه تعبیری باید استفاده کرد. آیا اصلا این کاهش اشتها چیز خوبی است یا نشانه‌های بدی برای سلامتی دارد؟

به گزارش اطلاعات آنلاین، این دقیقاً همان چیزی است که بووان راستوگی، متخصص تغذیه در آخرین پست اینستاگرام خود به آن پرداخته است. این متخصص با رمزگشایی اینکه کاهش میل به غذا در زمان‌های مختلف چه معنایی دارد.

کاهش هوس می‌تواند به معنای چیز‌های زیادی باشد. این می‌تواند به این معنی باشد که شما برنامه درستی را طی می‌کنید یا اینکه رژیم غذایی شما بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. بنابراین، سؤال این است: آیا رژیم غذایی شما به کاهش وزن شما کمک می‌کند؟

چه چیزی باعث کاهش میل به غذا می‌شود؟

بسته به اینکه چه چیزی و چه زمانی به بدنتان می‌دهید، میل‌هایتان می‌تواند تغییر کند! بنابراین، ابتدا باید درک کنید که چرا ممکن است احساس کاهش ولع داشته باشید.

این متخصص سه شرایط را برای ارزیابی کاهش میل به غذا ارائه می‌دهد.

شکم شما پر است

اگر غذای کافی و سالمی داشته اید که معده شما را به مدت سه تا چهار ساعت سیر نگه می‌دارد، کاهش هوس شما نشانه یک رژیم غذایی خوب است.

اگر سیر شوید، هوس شما به طور خودکار کاهش می‌یابد!

افزایش کافئین

کافئین می‌تواند در کاهش هوس شما نقش داشته باشد؛ بنابراین اگر به دلیل شروع مصرف بیشتر کافئین، هوس کاهش یافته را تجربه می‌کنید، این بد است.

این متخصص تغذیه می‌گوید: کافئین یک سرکوب‌کننده اشتها است – احتمالاً شما فقط کم‌خوری دارید، که در درازمدت مضر است.

گرسنگی

در پی کاهش وزن، بسیاری از مردم تمایل دارند که به طور آگاهانه خود را برای ساعات طولانی گرسنگی بکشند. در طی یک دوره زمانی، به طور خودکار شروع به کاهش میل می‌شود.

راستوگی می‌گوید: این بدترین سناریو است. در حالی که می‌تواند منجر به کاهش وزن سریع‌تر شود، کمبود کالری شدید به دلیل کم‌خوری می‌تواند اثرات مضری بر بدن داشته باشد.

کم خوری می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

از دست دادن عضلات و انرژی

متابولیسم کندتر

ارسال نظر