سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی در آستانه تصویب است

۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - ۰۳:۲۵:۵۷
کد خبر: ۲۰۴۳۰۰

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب‌شدن سیم‌کارت بدون فیلتر برای گردشگران خارجی در روزهای آینده خبر داد. سیدعزت‌الله ضرغامی اعلام کرد به‌جز گردشگران، این سیم‌کارت برای شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مسافری نیز باید در دسترس قرار بگیرد. 

وی در این باره گفت: ما هم‌چنان معتقدیم که باید سیم‌کارت مناسب برای رفع نیاز گردشگران تامین شود و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (گردشگران خارجی) بلکه برای مجموعه‌های اصلی در کشور که خدمات مسافری می‌دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم شود. بعد از پیشنهادی که من دادم در کمیته‌های مربوطه که مسوول رسیدگی به این موضوع هستند مساله بررسی شده و تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته و امیدوارم در چند روز آینده که نتیجه اعلام می‌شود بتوانیم این امکان را برای گردشگران فراهم کنیم.» 

ضرغامی همچنین اعلام کرد: «ما می‌توانیم پیام‌رسان‌های داخلی را برای ایرانیانی که خارج از کشور می‌روند یا برای گردشگران خارجی توجیه و توصیه کنیم؛ ولی تا زمانی که این برنامه‌ها تعمیم پیدا کند و عادت شود نیاز به زمان داریم و اینها حداقل خدمات اولیه است که باید در اختیار گردشگر خارجی قرار گیرد و اگر فراهم نشود نمی‌توانیم انتظار رونق گردشگری را داشته باشیم.»

  در‌ ماه‌های گذشته بحث ارایه اینترنت با سطح دسترسی متفاوت (که به اینترنت طبقاتی شهرت یافته است) به گردشگران خارجی با انتقادهای جدی از سوی عموم جامعه روبرو شده بود. پیش‌تر وزیر ارتباطات گفته بود این موضوع صرفاً در حد پیشنهاد بوده و تصمیم جدید درباره آن گرفته نشده است. 

وزیر ارتباطات اعلام کرده بود: «برای گردشگران خارجی که مدت کوتاهی به ایران سفر می‌کنند و دایره ارتباطات آنها با هموطنان خودشان در سکوهایی است که مطابق مقررات داخلی ما، آن سکوها دچار محدودیت‌هایی هستند، درخواست‌هایی مطرح شده است که سیم‌کارت‌های گردشگری زمان‌دار که تفاوت آن دسترسی به چند سکوی خاص است، اختصاص داده و پس از خروج گردشگر، آن سیم‌کارت منقضی شود.»

 

ارسال نظر