حل مشکلات بازداشت‌شدگان اعتراضات، امیدبخش است

۱۴۰۲/۰۲/۰۵ - ۰۳:۰۲:۱۸
کد خبر: ۲۰۴۰۸۱

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با استقبال از ابلاغ رییس‌جمهور برای حل مشکلات بازداشت‌شدگان اعتراضات سال گذشته، گفت: این مسیر ادامه یابد تا شکاف‌ها تبدیل به اتصال، ارتباط و حمایت شود.

رسول منتجب‌نیا درباره ابلاغ رییس‌جمهور درباره ضوابط بخشودگی یا تخفیف متناسب با وضعیت مشمولان افرادی که در جریان حوادث اخیر بر اثر رفتارهایی شغل و موقعیت‌شان دچار محدودیت یا ممنوعیت شده است، اظهار کرد: تردیدی نیست که حکومت زمانی می‌تواند دوام و اقتدار داشته باشد که حمایت اکثریت قریب به اتفاق مردم را به همراه داشته باشد؛ زیرا حمایت اقلیت نمی‌تواند حکومت را مقتدر کرده و از خطر حفظ کند.

به هر حال هر حکومتی همیشه درصدی از حامیان را به همراه خود دارد اما مهم این است که آیا اکثریت جامعه طرفدار حکومت هستند یا اینکه به حکومت انتقاد یا اعتراض دارند یا اینکه بین جامعه و حکومت شکاف ایجاد شده است؟ وی با اشاره به اینکه «عفو عمومی یکی از اقدامات مناسبی بود که پس از اعتراضات سال گذشته انجام شد»، ادامه داد: این عفو و تلاش دولت برای حل مشکلات بازداشت‌شدگان امیدبخش بود البته این اقدامات باید دنبال شود و در حد وعده نماند تا مشکلات کسانی که بازداشت یا دچار محدودیت شده‌اند به‌طور کامل حل شود. افراد زیادی هستند که دچار مشکل شده و از محل کار خود اخراج شده‌اند که تلاش دولت برای حل مشکلات آنها اقدام بسیار مناسبی است.

 

ارسال نظر