هشدار «فاتح» ایرانی به زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز+ ویدئو

۱۴۰۲/۰۱/۳۱ - ۱۵:۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۳۸۳۴
هشدار «فاتح» ایرانی به زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز+ ویدئو

امیردریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، در گفت‌وگویی با شبکه خبر با اشاره به هشدار ایران به زیردریایی هسته‌ای آمریکا در تنگه هرمز گفت: زیردریایی آمریکا در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن و عبور بود که زیردریایی تمام ایرانی «فاتح» آن را رصد و مجبورش کرد به سطح آب بیاید و مسیر تنگه را از سطح آب عبور کند.

به گزارش میزان، وی ضمن اشاره به اینکه این زیر دریایی مقداری وارد آب‌های سرزمینی ما شد که هشدار لازم به آن داده شد و سپس با یگان همراهش مسیرشان را تغییر و تصحیح کردند، ادامه داد: این زیردریایی تلاشش را کرده بود که در سکوت کامل عبور کند که قابل دیدن با چشم نباشد اما تجهیزاتی که فاتح در اختیار دارد توانست آن را به راحتی رصد کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: اینکه این زیردریایی حریم مرزی ما را نقض کرده است را به مبادی بین‌المللی منعکس خواهیم کرد و باید جوابگو باشند و اینگونه حضور غیرموجه و خطرناک همه را به چالش می‌کشد و مسئولانشان باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید برابر قوانین از آبراه‌های بین المللی عبور و مرور داشته باشند، متذکر شد: زیردریایی آمریکایی هسته‌ای ( فلوریدا) و به روزترین زیردریایی هسته‌ای آمریکا بوده است.

 

ارسال نظر