انتخابات همیشه سالم برگزار شده است

۱۴۰۲/۰۱/۳۰ - ۰۵:۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۰۳۶۷۲

وزیر کشور با رد برخی دیدگاه‌ها در ارتباط با سلامت انتخابات گذشته گفت: بر اساس اطلاعات دقیق می‌گویم سلامت انتخابات برگزار شده در ۴۴ سال گذشته، چه در دوره اصولگراها و چه اصلاح‌طلب‌ها مشکلی نداشته و اصل اساسی ما نیز این است که انتخابات پیش رو نیز با سلامت برگزار شود.

احمد وحیدی که در جمع دبیران کل و نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی کشور سخن می‌گفت، افزود: از دیدگاه و نقطه نظرهای احزاب مختلف اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقل در تصمیم‌ها برای پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی استقبال می‌کنیم. وی در این دیدار که با حضور دبیران کل احزابی از فراکسیون‌های اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین در سطوح ملی و استانی حضور داشتند، این پرسش را مطرح کرد که چرا احزاب از پایه‌های قوی برخوردار نیستند؟  وزیر کشور با برشمردن چند دیدگاه مختلف در این خصوص اظهار کرد: آسیب‌شناسی برای برون رفت از شرایط کنونی حاکم بر احزاب و یافتن علت‌ها، بسیار حائز اهمیت است. وحیدی با بیان اینکه وزارت کشور خواستار حضور احزاب قوی و کارآمد است که قدرت عمل خوبی داشته باشد، ادامه داد: وزارت کشور و احزاب، یک خانواده‌اند. زمانی در حوزه سیاسی و اجتماعی موفق عمل خواهیم کرد که احزابی با کارایی قوی و با قدرت در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور نقش اثرگذاری داشته باشند. وی تاکید کرد، باید از گذر این آسیب‌شناسی‌ها به این هدف مطلوب برسیم که یک نظام حزبی موفق و کارآمد که بتواند همراه با نقش آفرینی تعهداتی را نیز بپذیرد، برای کشور ما چگونه است. وزیر کشور با بیان اینکه با نظام حزبی منتقد و پاسخگو موافقیم که هم ایفای نقش کند و هم پاسخگوی تعهداتش باشد، خاطرنشان کرد: گفت‌وگو و تبادل نظر می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را برطرف سازد.

وحیدی، گفت‌وگوی اندک در میان جناح‌ها و گروه‌های سیاسی را یکی از عوامل فقدان احزاب کارآمد و قوی در جامعه دانست و اظهار کرد: افزایش این گفت‌وگوها لازم است و ما باید فضای گفت‌وگوهای انتقادی را فراهم‌سازیم. وحیدی با اشاره به اینکه در کشورهای دیگر احزاب مختلف در موضوعات مهم و ملی اتفاق نظر دارند، گفت: در کشور ما هم این امکان وجود دارد تا در ارتباط با موضوعات مرتبط با منافع و مصالح ملی، موضع واحد و مشترکی اتخاذ کنیم.

 

ارسال نظر