۱۱ هواپیمای زمین‌گیر به مدار پرواز برگشت

۱۴۰۲/۰۱/۱۶ - ۰۳:۵۳:۲۴
کد خبر: ۲۰۲۴۸۰

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگشت 11 فروند هواپیمای زمین‌گیر به ناوگان هواپیمایی کشوری خبر داد، گفت: در حال حاضر در کشورمان به توان تولید هزار انواع قطعه هواپیما و هلیکوپتر دست پیدا کرده‌ایم.

جعفر یازرلو در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ناوگان فعال کشور اظهار کرد: در کمتر از 100 روز گذشته 11 فروند انواع تایپ هواپیمای زمین‌گیر به ناوگان هوایی کشورمان بازگشت. وی ادامه داد: در این مدت پس از تعمیرات تخصصی و اورهال، 4 فروند هواپیمای زمین‌گیر به ایران‌ایر، 3 فروند هواپیمای زمین‌گیر به شرکت آسمان، 2 فروند هواپیمای زمین‌گیر به شرکت معراج، یک هواپیما به شرکت سپهران و یک هواپیما هم یه شرکت کیش ایر برگشته است.

در شرکت هواپیمایی آسمان دو بویینگ 737 بعد از انجام بازرسی‌های سنگین و تامین دو دستگاه موتور و همچنین با تامین موتور، یک فروند فوکر 100 به مدار برگشت. همچنین در شرکت هواپیمایی ایران ایر یک ایرباس A319 با چک سنگین S و C به ناوگان این شرکت بازگشت و همچنین 3 فروند هواپیمای ATR زمین‌گیر این شرکت عملیاتی شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تمام این هواپیماها در داخل کشور از سوی متخصصان داخلی تعمیر و اورهال شده‌اند، گفت: تعمیر و اورهال تمام این هواپیما به دست متخصصان ایرانی انجام شده و امروز در کشورمان با توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان 1000 نوع قطعه مورد نیاز هواپیما و هلیکوپتر تولید و ساخته می‌شود. یازرلو با اشاره به تعداد ناوگان فعال در بخش مسافری صنعت هوانوردی کشور اظهار داشت: آمار تعداد هواپیماهای فعال در حال تغییر است چراکه با توان داخلی و تامین قطعات هواپیماهای زمین‌گیر علمیاتی می‌شوند اما طبق آخرین گزارش ارایه شده از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر در مجموع شرکت‌های هواپیمایی حدود 171 فروند هواپیما فعال و عملیاتی هستند.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
ما تحلیلگر نیستیم اما الان هواپیما اولویته؟ البته هواپیمایی مشکل نداره
چه معنی داره هر روز به حال خودش گریه می‌کنه