کاهش قیمت کالاها ادامه دارد

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۰۲:۳۶:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۰۹۸

وزیر صمت با بیان اینکه طرح نظام شفاف فروشگاهی تا اواسط سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: در هفته جاری و هفته آینده همچنان قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و فضا بهتر می‌شود. رضا فاطمی امین در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، درباره عرضه بدون ضابطه خودرو به شرکت‌های تابعه گفت: عرضه خودرو از طریق قرعه‌کشی و ثبت نام در سامانه یکپارچه انجام می‌شود و موارد قبلی که مربوط به واگذاری خودروی هایما بود، نیز بازگردانده شده است. وزیر صمت افزود: امروز نوبت‌بندی ثبت نام‌کنندگان برای خودروهای وارداتی انجام می‌شود.

وی درباره افزایش قیمت‌های اقلام شب عید گفت: در حال حاضر بازار ملتهب ارز روند کاهشی به خود گرفته و در برخی اقلام این کاهش را شاهد هستیم. البته همه کاهش‌ها ناشی از کاهش نرخ ارز نیست و در هفته جاری و هفته آینده همچنان قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و فضا بهتر می‌شود. فاطمی امین در پاسخ به این سوال که برخی اقلام به بهانه بالا رفتن قیمت ارز افزایش یافت، افزود: راه‌حل کنترل قیمت‌ها بدون تأثیر از تغییر نرخ ارز این است که یک نظام شفاف فروشگاهی وجود داشته باشد که این طرح را شروع کرده‌ایم و تا اواسط سال آینده به جایی می‌رسیم که می‌توانیم بر بازارهایی مانند خواربار، موبایل و بازارهای اینچنینی به‌طور سامانه‌ای نظارت کنیم و بر تراکنش‌ها مسلط شویم.

وزیر صمت با بیان اینکه ارز، اقتصاد ما را از ۶ مسیر تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: ما این مسیرها را شناسایی کرده و برای هرکدام یک راه‌حل طراحی کردیم؛ به‌طور نمونه در بحث واردات مواد معدنی، قاعده گذاشتیم هر مواد معدنی که بیش از یک میلیون دلار واردات دارد، باید ساخت داخل باشد و این کار را آغاز کردیم و طبیعتاً این امر زمان بر است و در سایر موارد هم متمرکز هستیم و برای حل آنها برنامه داریم.

 

ارسال نظر