چند درصد تهرانی‌ها آپارتمان نشینند؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۷:۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۰۱۰۴۵
چند درصد تهرانی‌ها آپارتمان نشینند؟

مهدی امیری با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در شهرها موضوع شهروندی است که بالاتر از مقوله شهرنشینی است، گفت: برای شهروندی نیازمند اطلاعات، آگاهی و آموزش هستیم و بر همین اساس در کلانشهر بزرگ تهران آپارتمان نشینی به عنوان یکی از مهمترین اجتماعات شهروندان مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه طبق تحقیقات و بر اساس سرشماری اخیر، ۸۶ درصد مردم تهران در آپارتمان‌های چهار طبقه به بالا زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که اکثر مردم تهران در آپارتمان زندگی می‌کنند که لازم است قوانین و الزامات خاص آپارتمان نشینی را یاد بگیرند.

امیری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات مردم در زندگی آپارتمان نشینی مسئله پرداخت شارژ، نظافت، مشاعات و سر و صدا است که موجب درگیری بین آپارتمان نشینان می‌شود، افزود: این در حالیست که اگر سطح آگاهی مردم بالا برود کیفیت زندگی در آپارتمان‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس شهرداری تهران با الهام از احادیث مرتبط در خصوص همسایه‌ها جشنواره ۴۰ خونه را طراحی کرده است، گفت: معتقدیم که با استفاده از هنر می‌توانیم مفاهیم را بهتر به افراد منتقل کنیم و اگر طنز نیز چاشنی این هنر شود قدرت نفوذ افزایش می‌یابد که بر همین اساس جشنواره کارتن ۴۰ خونه را برگزار کردیم که در خصوص فرهنگ آپارتمان نشینی است و از ۴۷ کشور دنیا ۴۳۴ اثر به دبیرخانه واصل شد که در این میان چین و ترکیه بیشترین آثار را ارسال کرده‌اند که بعد از داوری آثار به زودی نتایج اعلام می‌شود.

امیری در مورد اولویت‌های آموزش شهروندی در تهران با تاکید بر اینکه آموزش‌های ما متناسب با اهداف و مأموریت‌های شهرداری تهران است، اظهار کرد: بر همین اساس مسئله پسماند ایمنی و مدیریت بحران و فرهنگ ترافیک در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر