یک سلبریتی‌نما بازداشت شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - ۱۱:۵۰:۱۷
کد خبر: ۲۰۰۳۵۰
یک سلبریتی‌نما بازداشت شد

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ چندی پیش تعدادی از اشخاص مطرح و شناخته شده کشور در مراجعات جداگانه به پلیس فتا اعلام کردند فرد یا افرادی ناشناس تحت عناوین مختلف با نام و تصاویر آنها حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرده و در این پوشش اقدام  به دریافت وجه و کلاهبرداری از کاربران این فضا کرده است.  

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد مجرم دارای یک صفحه اینستاگرامی است و هر بار نام و تصویر آن را به یکی از افراد مشهور تغییر داد و با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شکات در کشور و استفاده از تصاویر آرشیوی کمتر دیده شده اقدام به جمع‌آوری وجه نقد از کاربران تحت عناوینی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان و ... است.  

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه صفحه اینستاگرامی این فرد بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده داشت، افزود: ماموران پلیس فتای پایتخت با بهره گیری از روش‌های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی و پس از انجام تشریفات قضایی او را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

معظمی گودرزی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی و انجام بازجویی از وی گفت:‌ مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به جعل هویت چند نفر از افراد مشهور و شناخته شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۲۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد. او همچنین انگیزه خود از این اقدام را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت:‌برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

ارسال نظر