مسمومیت‌ دانش‌آموزان در مدارس کدام استان‌ها رخ داده؟+ جدول

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۲۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۰۱۸
مسمومیت‌ دانش‌آموزان در مدارس کدام استان‌ها رخ داده؟+ جدول

بیش از سه ماه از مسمومیت‌های عجیب و غریب در مدارس کشور گذشته است. آمارهای اعلام‌شده در خبرگزاری‌ها حکایت از درگیر شدن 10 استان با موضوع مسمومیت دانش‌آموزان دارد که در مجموع 58 مدرسه مورد هدف حمله‌کنندگان قرار گرفته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، بیش از سه ماه است که مسمومیت‌های عجیب و غریبی در مدارس راه افتاده است. مسموم‌کنندگان مشخص نیست چه گروه‌ یا دسته‌ای هستند. اما آنچه مشخص است این مسمومیت‌ها بیشتر دختران دانش‌آموز را هدف قرار داده است. پس از مدت‌ها سکوت، نهایتا وزارت بهداشت «عمدی» بودن مسمومیت‌ها را تایید کرد و برخی نمایندگان از به کار بردن گاز N2 برای مسموم کردن دانش‌آموزان خبر دادند.

از سوی دیگر یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعلام کرد که 900 دانش‌آموز در مدت بیش از 3 ماه، دچار مسمومیت شده‌اند. از تعداد شهرهای درگیر با این موضوع آمار دقیقی اعلام نشده است. روز گذشته یکی از نمایندگان مجلس در تذکر خود تاکید کرد که 15 شهر درگیر با این تهاجم بیولوژیکی هستند. اما ساعتی بعد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس از او انتقاد کرد و گفت که تعداد شهرهای درگیر 15 عدد نیست و دو شهر هستند؛ در واکنش به سخنان قالیباف، نماینده مذکور 15 شهر را پس گرفت اما گفت آمار شهرهای درگیر بیش از 2 عدد است.

اما آماری که با بررسی خبرهای موجود در خبرگزاری‌های رسمی به دست آمده، حکایت از درگیر شدن 10 استان با این موضوع دارد و در مجموع 58 مدرسه مورد هدف حمله‌کنندگان قرار گرفته است؛ البته تا ساعت انتشار این جدول یعنی 18:40 دهم اسفند 1401 با توجه به روند افزایشی این اقدامات در روزهای گذشته، احتمال دارد که این آمار در روزهای آتی بالا برود.

جدول آمار مسمومیت‌های دانش‌آموزان بر اساس استان‌های درگیر

 

ارسال نظر