۶ ساعت از سئول تا اوین/ برخی به خاطر برف ماشین‌ها را رها کرده و به خانه رفتند

۱۴۰۱/۱۱/۲۴ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۸۵۲۶
۶ ساعت از سئول تا اوین/ برخی به خاطر برف ماشین‌ها را رها کرده و به خانه رفتند

آنگونه که سازمان هواشناسی اعلام کرده است، بارش برف در پایتخت تا ساعت 3 بامداد روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت. بی‌تردید این‌بارش مداوم برف طی 46 ساعت پیامدهایی برای زندگی شهری درپی داشته و خواهد داشت.

اگر چه در بارش برفی که از ساعت 5 صبح روز یکشنبه آغاز شده و تا فردا صبح نیز ادامه خواهد داشت، مسوولان شهری سخنی از غافلگیری به میان نیاوردند و تجربه تلخ روز پنجشنبه هفته گذشته نیز تکرار نشد، اما به علت حجم بالای برف، پایتخت همچنان شاهد ترافیک، حرکت آهسته خودروها، افزایش 10 درصدی سفرهای شهری با مترو و مسائلی از این قبیل بود و امروز نیز خواهد بود.

در عین حال، بخش‌های وسیعی از کشور (حدود 20 استان) نیز تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی هستند که از شامگاه شنبه وارد کشور شده است و به این ترتیب، جاده‌های مواصلاتی این استان‌ها تحت تاثیر نزولات جوی از حالت عادی خارج شده‌اند و از همین رو، مسوولان سازمان راهداری به شهروندان توصیه کرده‌اند که از سفرهای غیرضروری طی روزهای آینده پرهیز کنند.

آنگونه که صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرده، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بارش برف گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال‌شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال‌غرب فارس، غرب و جنوب اصفهان پیش‌بینی می‌شود. همچنین بارش باران در بخش‌هایی از دامنه جنوبی البرز، شرق و شمال‌شرق کشور، سواحل خزر، خوزستان، شمال بوشهر و مرکز کشور خواهیم داشت که در برخی مناطق با باران همراه است.

به گفته او، روز چهارشنبه علاوه بر استان‌هایی که ذکر شد در شمال‌غرب و غرب نیز بارش برف و باران به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده شدت بارش‌ها در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان و جنوب و غرب اصفهان خواهد بود.

وی افزود: در چهار روز آینده در مناطقی از جنوب، جنوب‌شرق‌، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جوی روز چهارشنبه شدیدتر است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز 26 بهمن در شمال فارس، جنوب اصفهان، همچنین یزد و کرمان توفان گرد و خاک‌، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

برخی ماشین‌ها را رها کرده و به خانه رفتند

در این میان، تجربه ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران از مصایب برف پنجشنبه گذشته برای مردم خواندنی است.

او در گفت‌وگو با ایلنا گفته است، حرف من این است که آقای زاکانی باید می‌رفت و معاونان و شهرداران را بسیج می‌کرد تا آن فاجعه نصفه شب ایجاد نشود من ۶ ساعت از سئول به اوین رسیدم و مردم را دیدم که تا نیمه شب یا ماشین هل می‌دادند یا ماشین را رها کرده و به خانه می‌روند.

وی تصریح کرد: ما خودمان می‌گوییم که بودجه برف روبی شهرداری با این روش به هدر می‌رود بگذارید ما بگوییم اگر ما تذکری می‌کنیم ناراحت نشوید. روش اداره شهر و مدیریت شهر باید تغییر کند اگر این نگاه تغییر نکند ما در اداره همه امور شهر با مشکل مواجه می‌شویم.

دنبال راه‌حل‌های جدید برف‌روبی در تهران 

در همین حال، علیرضا نادعلی عضو شورای شهر تهران دیروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به برف روبی تهران گفت: ما باید به دوستان اعتماد کنیم البته اعتماد نافی نقد نیست. باید بدانیم که اظهارنظر رسانه‌ها حتماً نیت خوب یا ید ندارند در برف پنجشنبه یکی از مناطق بیش از دیگر مناطق دچار مشکل شد و باید گزارش‌ها داده شود تا عیوب برطرف شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید به دنبال راه‌حل‌های جدید برف روبی در تهران باشیم گفت: باید از تجربیات کشورها و شهرهای دیگر بهره بگیریم تعداد کارگران بسیاری درحال فعالیت هستند و اما حجم بارش‌ها منجر به بروز مشکل می‌شود و از دوستان می‌خواهیم کار قابل دفاع ارایه دهند. در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران گفت: به هر حال اقدامی رخ داد که شایسته ما نبود.

 

ارسال نظر