انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی از سکوت مجلس در برابر طرح مولدسازی/ این اقدامات پرهزینه چیزی شبیه فاجعه برای کشور است

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۰۳:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۵۸۲
انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی از سکوت مجلس در برابر طرح مولدسازی/ این اقدامات پرهزینه چیزی شبیه فاجعه برای کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از سکوت مجلس در برابر طرح مولدسازی دارایی‌های دولت انتقاد کرد و گفت: می‌توانم بگویم این اقدامات پرهزینه چیزی شبیه فاجعه برای کشور است.

محمود احمدی بیغش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از آن‌چه انفعال مجلس در برابر طرح مولدسازی خواند، بیان کرد: مطلبی که بنده را متعجب‌ از این تصمیم مساله‌دار کرده، سکوت شدید نمایندگان مجلس است.

وی با زیر سوال بردن جایگاه قانونی شورای عالی هماهنگی ابراز عقیده کرد: این شورا با نادیده گرفتن ارکان رسمی قانونگذاری کشور از جمله مجلس به ظاهر قانونگذار وارد چنین تصمیم‌گیری‌های بدون پشتوانه قانونی می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به قالیباف رییس مجلس گفت: دقیقا بفرمایید که کجای این دایره قدرتمند و مطمئن قرار گرفته‌اید که به راحتی به کل مجلس پشت پا می‌زنید و به عنوان یک ضلع این رکن وارد چنین تصمیم‌گیری می‌شوید؟ رییس مجلس؛ چرا تا به حال از این قدرت باشکوه پشت صحنه استفاده نکردید؟

وی این اقدام را «کاپیتولاسیون داخلی» و بدعت‌گذاری غلط توصیف و ابراز عقیده کرد: اساسا مگر این دارایی متعلق به دولت است که بخواهد در یک فرآیند به نهادهای غیر پاسخگو واگذار شود؟ به والله اگر ذره‌ای رفتار انقلابی در این مجلس بود باید امروز در اعتراض به این تصمیم صحن مجلس را ترک می‌کردند تا آقای قالیباف با خیال راحت با دیگر سران قوا خودشان تصمیم بگیرند. 

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خطاب به محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه نیز عنوان کرد: شما در مقام قاضی‌القضات که امید را بعد از مدت‌ها به دستگاه قضاوت برگرداندید، چرا تن به چنین مصوبه‌ای دادید؟ آیا با وجود این همه قضات برجسته، صاحب‌نام و حقوقدان حاذق کشوری لازم نبود در مورد چنین تصمیم خطیری استمزاج و اظهارنظر حقوقی و فنی بشود، به ویژه در خصوص بلا اثر کردن تمام قوانین موصوفه و مربوطه آن هم به مدت دو سال؟

احمدی بیغش گفت: انتظار دارم مجلس قبل از اینکه بیشتر از آنکه به کمای تصمیمات فراقانونی فرو برود حداقل یک بار بعد از سه سال عمر خود در این دوره ورود مسوولانه و شجاعانه به اینگونه موضوعات و محدود کردن اختیارات رییس مجلس داشته باشد و مجلس همان‌گونه که تاکید امام و رهبری است، مجلسی بر اساس قانون اساسی باشد.

همچنین عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مصوبه مولدسازی از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد اما نظارت بر عملکرد مسوولان امری بدیهی است. عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: «مصوبه موصوف به مولدسازی مستند به اصول متعدد قانون اساسی، از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد است که در صورت اجرای صحیح، می‌تواند مشکلات و معضلات زیادی را از کشور حل نماید. لزوم نظارت بر عملکرد مسوولان مربوط، امری است بدیهی که حسب شنیده‌ها مورد تأکید رهبری نیز واقع شده است.»

 

ارسال نظر