نامه رئیسی به ۶ وزیر کابینه/ به صورت جدی به موضوع آلودگی هوا وارد شوید

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۰۴:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۴۰۹
نامه رئیسی به ۶ وزیر کابینه/ به صورت جدی به موضوع آلودگی هوا وارد شوید

اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی دیروز بار دیگر به موضوع آلودگی و راهکارهای آن، دستور ویژه رییس‌جمهور به ۶ وزیر در ارتباط با این مساله و بحث ادغام «شرکت کنترل کیفیت هوا» با «اداره محیط زیست شهر تهران» پرداختند.

پرویز سروری نایب‌رییس شورای شهر تهران در نشست علنی دیروز این شورا با اشاره به آلایندگی هوای تهران در هفته‌های اخیر اظهار کرد: در این زمینه نیز شورای شهر تهران به نمایندگی از مردم تهران و در راستای حل مشکل آلودگی هوا نامه‌ای را تهیه و به سران قوا ارسال کرد و از آنها خواست نسبت به موضوع آلودگی هوا و رفع آن به صورت جدی‌تر ورود داشته باشند.

وی با بیان اینکه گفتاردرمانی حلال مشکل آلودگی هوا نخواهد بود گفت: برای درمان آلودگی هوا باید یک عزم ملی و همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها ایجاد شود و به موضوع آلودگی هوا ورود جدی داشته باشند چرا که آلودگی هوا معضل و مشکل و سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد.

نایب‌رییس شورای شهر تهران ادامه داد: رییس‌جمهور نیز نامه‌ای را به 6 وزیر خود ابلاغ کرده است تا به صورت جدی به موضوع آلودگی هوا وارد شوند و بر همین اساس ما از ریاست شورای شهر تهران انتظار داریم که همانند گذشته این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

وی افزود: موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که آلودگی هوا با سیاست‌ورزی و سیاسی‌کاری حل نمی‌شود و متاسفانه کسانی که سهم حداکثری را بابت ترک فعل در موضوع آلودگی هوا داشته‌اند به جای اینکه از اقدامات شورا و مدیریت شهری حمایت کنند، شروع به عنوان کردن مطالبی می‌کنند که این مطالب راهی برای حل مشکلات آلودگی هوا نیست.

سروری گفت: آلودگی هوا سیاسی نیست و با این مسائل حل و فصل نمی‌شود و باید به صورت کارشناسی به آن ورود داشت تا بتوانیم این موضوع را حل کنیم. تشکری هاشمی، عضو شورای شهر نیز دیروز با ابراز گله‌ای درخصوص شورای تحول اداری در شهرداری تهران گفت: در این روزها که ما با آلودگی هوا روبرو هستیم، شاهد یک تصمیم در شورای اداری شهرداری بوده‌ایم به‌طوری که این مجموعه بنا دارد که شرکت کنترل کیفیت هوا را با اداره محیط زیست شهر تهران ادغام کند.

وی در این باره توضیح داد: در سال 1370 بر اساس مصوبه شورای سوم، شرکت کنترل کیفیت هوا به جهت پایش لحظه به لحظه آلودگی هوا در شهر تهران راه‌اندازی شد و این مجموعه سیاهه‌آلودگی‌های هوا را تهیه و منتشر می‌کرد و حتی شهروندان با مراجعه به سایت این مجموعه از شرایط هوایی تهران مطلع می‌شدند. رییس کمیته عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: شرکت کنترل آلودگی هوا ظرفیت قابل قبولی دارد و این مجموعه در طی سنوات گذشته از راهکارهای علمی و مجامع دانشگاهی و علمی و پژوهشی استفاده کرده است. اما متاسفانه در تاریخ 28 آذر 1401 مصوبه شورای اداری شهرداری تهران تصریح کرده که این مجموعه با اداره کل محیط زیست شهر تهران ادغام شود.

وی گفت: هر چند که پس از چندی این ابلاغ و بخشنامه از روی سایت شورای اداری حذف شد اما در این باره باید به چند موضوع اشاره کنم که هرگونه تصمیم ساختاری در مجموعه شهرداری باید بر اساس مصوبه شورای شهر تهران باشد.

 

ارسال نظر