ویژه

۱۴۰۱/۱۰/۰۸ - ۱۰:۵۰:۳۰
کد خبر: ۱۹۵۸۸۹

لزوم بازدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از فضاهای آموزشی شهرستان‌های 10 گانه استان

فرشاد چراغپور نماینده شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و رییس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری و روستایی شورا، در لزوم بازدید مجمع خیرین مدرسه ساز استان از فضاهای آموزشی شهرستان‌های 10 گانه استان سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، فرشاد چراغ پور نماینده شهرستان شهرکرد در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و رییس کمیسیون توسعه عمران و خدمات شهری و روستایی شورای اسلامی استان، در جلسه نشست با مجمع خیرین مدرسه سازاستان خاطرنشان کرد: جا دارد از فعالیت و اقدامات ارزشمند مجمع خیرین مدرسه ساز استان در راستای توسعه فضاهای آموزشی و رفع محرومیت‌ها تقدیر و تشکر نماییم.

وی هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی اعضای شورای اسلامی استان با چگونگی و محدوده فعالیت مجمع در سطح استان بیان و افزود: امیدواریم با همکاری مشترک جامعه شورایی و خیرین مدرسه‌ساز شاهد شکوفایی بیشتر در حوزه توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان در اقصی نقاط استان باشیم. چراغ‌پور تصریح کرد: لازم است مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان از شهرستان‌های 10گانه استان بازدید نموده و ضمن نشست با اعضای شوراهای اسلامی آن شهرستان و توسعه فرهنگ خیری، با مشکلات فضاهای آموزشی و مدارس از نزدیک آشنا شوند.

افتتاح بیمارستان اکباتان همدان تا پایان سال

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برنامه بیمارستان اکباتان بر اساس جدول زمان‌بندی خوب پیش رفت و اکنون در مرحله تجهیز هستیم و کار زیادی تا افتتاح نمانده است.

محمد مهدی مجذوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه از انجام دندانپزشکی تحت بیهوشی در بیمارستان پورسینا شهر بهار خبر داد و گفت: کودکانی که از نظر ذهنی معلول هستند هنگام ترمیم دندان با پزشک همکاری لازم را ندارند بنابراین دندان‌پزشکی تحت بیهوشی در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: بیمارستان پورسینا شهرستان بهار دومین مرکز درمانی در کشور است که دندانپزشکی تحت بیهوشی در آن صورت می‌گیرد و در این راستا برای بیماران غیر بومی و همراهان آنها سوئیت برای اقامت پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دو متخصص بیهوشی در بیمارستان پورسینا بهار مستقر شدند و پس از بیهوش کردن بیمار تمامی فرآیند‌های لازم برای ترمیم یا کشیدن دندان صورت می‌گیرد.

مجذوبی با اشاره به پیشرفت 96 درصدی بیمارستان فاطمیه، گفت: این بیمارستان در راستای توسعه و تجهیز بخش درمان ناباروری است که در مراحل نهایی قرار دارد و تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.وی در خصوص بیمارستان اکباتان شهر همدان، بیان کرد: این بیمارستان نیز با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد هر چند عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۸۷ و با توجه به نیازهای آن زمان طراحی و آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره بیمارستان یک هزار تختخوابی همدان نیز بیان کرد: در تلاش برای تامین مکانی در بلوار آیت‌الله نجفی به واسطه قرار داشتن این بلوار در مسیر تردد زائران امام حسین(ع)، کریدور غرب کشور و فراهم بودن زمینه توریسم‌درمانی، برای ساخت این بیمارستان هستیم.

شوراهای اسلامی یک پارلمان محلی در راستای پیگیری مطالبات و معضلات مردمی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، سیاوش سلیمانی دشتکی رییس شورای اسلامی استان در جلسه کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان بروجن با اشاره به اهمیت آموزش در راستای توانمند‌سازی و ارتقای عملکرد اعضای شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه و منزلت شوراهای اسلامی در آموزه‌های دینی، قرآن کریم، قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی کاملاً مشهود است و توجه به امر آموزش این نهاد مردمی جهت جلوگیری از اخذ تصمیمات غیرقانونی ضروری است.

وی افزود: شوراهای اسلامی یک پارلمان محلی در راستای پیگیری مطالبات و معضلات مردمی می‌باشند که نباید بر خلاف موازین و مقررات حرکت کنند و باید قانون‌مندی اساس کارشان باشد.

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: حضور در شوراهای اسلامی یک نعمت بزرگی است که خداوند متعال نصیب نموده و باید این فرصت غنیمت شمرده شود تا در کنار سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه به عنوان چهارمین قوه در کشور زمینه ساز عدالت، رفاه و آسایش مردم گردد.

وی گفت: بعد از برگزاری انتخابات شوراها اولین گام تحقق اهداف در زمینه توسعه مدیریت شهری و روستایی افزایش کارآمدی، کارایی، اثربخشی و آگاهی بخشی در زمینه کاری می‌باشد. سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه اعضای شوراهای اسلامی شهرستان بروجن نخبه و توانمند هستند، افزود: اعضای شوراهای اسلامی در جهت تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌نمایند و لازم است که اشرافیت بر قانون داشته باشند.

وی افزود: مجموعه شهردار و شورا باید با یکدیگر هم سو و در کنار یکدیگر باشند تا آبادانی شهرها و روستاها حاصل گردد. سلیمانی دشتکی با اشاره اینکه مهم‌ترین موضوعی که برای شوراها حائز اهمیت است تصمیم‌سازی‌هاست، یاد آور شد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید برنامه چشم‌انداز توسعه منطقه‌شان را تا 50 سال آینده پیش بینی و برنامه‌ریزی نمایند که تا پایان دوره ششم شورا بخش اعظمی از برنامه‌ها اجرا و تحولات چشم‌گیری ایجاد شده باشد.

 

ارسال نظر