اخبار

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۰۲:۳۲:۵۴
کد خبر: ۱۹۵۲۲۹

آیفون ۱۴ نخرید رجیستر نمی‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلاً برای ریجستر شدن آیفون ۱۴ نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید کالای قاچاق نکنند. محمدرضا رمضان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در رابطه با رجیستری آیفون 14 گفت: هنوز رجیستری آیفون 14 ممنوع است اما براساس تصمیمات گرفته شده مسافرین می‌توانند به صورت یک یا سه ماهه از گوشی‌هایی که در اختیار دارند در داخل کشور استفاده کنند. وی با بیان اینکه دولت هنوز تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف رجیستری آیفون 14 صورت نگرفته است، افزود: حتی سخنگوی وزارت صنعت نیز تاکید کرده است تصمیمی برای واردات آیفون 14 اتخاذ نشده و واردات این گوشی به کشور ممنوع است. رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلا برای رجیستر شدن آیفون 14 نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید این کالای قاچاق نکنند. وی اضافه کرد: البته جلساتی برای رجیستری آیفون 14 در حال برگزاری است تا به یک راهکار در رفع مشکلات مردم و مسافران به کار گرفته شود ولی هنوز به نتیجه‌ای دست پیدا نکرده‌ایم. در همین زمینه مردم باید مراقب باشند به هیچ عنوان این گوشی که ریجستر نمی‌شود را خریداری نکنند چرا که در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد. رمضان یکی از مشکلات اصلی صنف صوتی تصویری را تعیین مالیات‌های گران اعلام کرد و گفت: براساس قانون ما می‌توانیم از یک تا 12 درصد در کالاهای مختلف سود لحاظ کنیم اما شرایط رکودی جامعه باعث شده تا ما به حداقل سود کفایت کرده و این درصدها را رعایت نکنیم این درحالی است که سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت مالیات آن هم با رقم‌های جدید است. وی افزود: در موبایل ما می‌توانیم سود 4 درصدی لحاظ کنیم اما فروشنده در نهایت کالا را با یک درصد سود می‌فروشد. به نظر می‌رسد باید در شرایط فعلی تجدیدنظرهای لازم در خصوص مالیات از واحدهای صنفی اتخاذ شود.

تکذیب افزایش تعرفه خدمات آموزشگاه‌های رانندگی

سرپرست دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: افزایش تعرفه خدمات آموزشگاه‌های رانندگی صحت ندارد. به گزارش وزارت صمت، محمدحسین قمری در خصوص افزایش تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی و گرانی‌هایی که باعث تخلف شده، اظهار کرد: فرایند قیمت‌گذاری خدمات صنفی در دستورالعمل ابلاغی از سوی هیات عالی نظارت، پیش بینی شده است. وی با بیان اینکه موضوع افزایش تعرفه خدمات آموزشگاه‌های رانندگی به اتحادیه آموزشگاه‌های رانندگی یا اتحادیه‌های ذیربط در هر شهرستان و کمیسیون نظارت آن مربوط است، تاکید کرد: طبق ماده ۱۸ آیین‌نامه اجرایی آموزشگاه‌های رانندگی، نرخ آموزشگاه‌های رانندگی در صورت لزوم به‌صورت سالانه توسط کمیسیون‌های نظارت مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تعیین و ابلاغ می‌شود. قمری افزود: نرخ خدمات آموزشگاه‌های رانندگی در استان تهران، حداقل در یک‌سال گذشته تغییر و افزایش قیمت نداشته و مصوبه‌ای در این خصوص وجود ندارد. همچنین تعیین نرخ خدمات آموزشگاه‌های رانندگی، طبق ایین‌نامه مصوب هیات وزیران و همچنین دستورالعمل نرخ‌گذاری کالا و خدمات، به عهده کمیسیون نظارت شهرها است. وی اضافه کرد: پس از ارایه پیشنهاد از سوی اتحادیه هر استان در خصوص افزایش نرخ خدمات آموزشگاه‌های رانندگی، کمیسیون نظارت در هر استان برای بررسی پیشنهاد ارایه شده از سوی اتحادیه، برگزار می‌شود. در این بین وزارت صمت تنها وظیفه برگزاری این کمیسیون را برعهده دارد و یک رأی در میان ۱۳ رأی حاضران در این نشست را داراست.

مهلت یک‌ماهه برای ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی 

صادرکنندگان یک ماه فرصت دارند مصارف پروانه‌های صادراتی ایفای تعهد شده خود را در سامانه تجارت ثبت کنند. معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران از صادرکنندگان مشمول خواست ظرف یک ماه، مصارف پروانه‌های صادراتی ایفای تعهد شده خود را در سامانه تجارت ثبت کنند.حسن میرزایی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران درباره موضوع ثبت مصارف پروانه‌های صادراتی ایفای تعهد شده سال1397، گفت: در راستای اجرای مصوبه یازدهمین جلسه کمیته بند ۲ مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، سامانه جامه تجارت در حال آماده‌سازی برای تسویه دیون ناشی از تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال1397 به صورت ریالی است. به گفته وی در این فرآیند پروانه‌های صادراتی ایفای نقش تعهد شده و در عین حال مصرف نشده صادرکنندگان (موضوع فروش اسکناس در سامانه سنا یا حواله‌های ارزی در سامانه نیما، بدون استهلاک پروانه صادراتی متناظر) در سامانه‌های مرتبط، به خاطر ثبت نشدن مصارف این پروانه، به عنوان رفع تعهد نشده، شناسایی می‌شود. میرزایی با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز این خطا در پردازش اطلاعات صادرکنندگان، مقرر شده مصارف پروانه‌ای صادراتی در سامانه تجارت ثبت شود، گفت: این درخواست از صادرکنندگان مشمول مطرح شده که ظرف یک ماه مصارف پروانه‌های صادراتی ایفای تعهد شده خود را در سامانه تجارت ثبت کنند.

 

ارسال نظر