رویداد

۱۴۰۱/۰۸/۲۶ - ۰۱:۴۹:۰۶
کد خبر: ۱۹۴۴۷۸

افزایش ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

 رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم امکان واردات قطعه برای ما وجود دارد و ما قطعات را از کشورهای ثالث وارد می‌کنیم. اگر این قطعات وارد نشود امکان تولید را از دست خواهیم داد. اکبر پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پاسخ به این پرسش که برخی شنیده‌ها حاکی از این مهم است که ژاپن به بازار لوازم خانگی ایران بازگشته است آیا این خبر را تایید می‌کنید؟ گفت: خیر این خبر صحت ندارد؛ تولیدکنندگان ایرانی از شرکت‌های ژاپنی قطعه وارد و بعد از مونتاژ به نام تولید ایرانی و با اعطای خدمات پس از فروش آن کالاها را در بازار عرضه می‌کنند. وی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی 60 تا 70 درصد نیاز قطعات مورد نیاز را وارد می‌کنند، گفت: کشورهایی اروپایی در شرایط تحریم در ایران سرمایه‌گذاری کردند؛ به عنوان مثال 2 شرکت اروپایی پکیج‌های تولید شده یک شرکت را خریداری و به اروپا صادر می‌کنند همچنین بخاری شرکت دیگر به اروپا و کانادا صادر می‌شود. این فعال صنفی ادامه داد: واردات لوازم خانگی از 1 فروردین 97 ممنوع شد اما برند سامسونگ با نام برند سام اقدام به تولید می‌کند همچنین برند ال جی به جی پلاس تغییر نام داده است و با ضمانت گلدیران به مشتریان خدمات پس از فروش ارایه می‌دهد. بقیه اقلام موجود در بازار بدون ضمانتنامه رسمی همگی قاچاق‌اند از جمله برندهای سونی، پاناسونیک، ال جی و .... پازوکی با بیان اینکه در شرایط تحریم امکان واردات قطعه وجود دارد، گفت: قطعات از کشورهای ثالث وارد می‌شود و اگر این قطعات وارد نشود امکان تولید را از دست می‌دهیم. ایران به عضویت پیمان منطقه‌ای شانگهای پیوسته است و این کشورها که تحریم نیستند و عضویت ایران در این پیمان منطقه‌ای امکان دسترسی ما به سایر بازارها را فراهم می‌کند. رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی موتور یخچال، لباسشویی و پمپ تخلیه آب را وارد می‌کنند، گفت: این شیوه تولید در تمام دنیا رایج است. این فعال صنفی با اشاره به رکود حاکم بر بازار، گفت: بازاریان همه نشسته‌اند؛ چرا که درآمد مردم کفاف تامین نیازهای اولیه و ضروری آنها را می‌دهد و اگر به بازارهای اصلی فروش لوازم خانگی مراجعه کنید رکود بر این بازار را مشاهده خواهید کرد، فروش‌ها محدود به تهیه جهیزیه شده است. از این‌رو امیدواریم که سازمان امور مالیاتی در سال جاری این موضوع را لحاظ کند. وی افزود: لوازم خانگی بین 200 تا 250 درصد گران شده است آیا معافیت‌های مالیاتی نیز به همان میزان تغییر کرده است؟ امروز سازمان امور مالیاتی معیار مالیات‌ستانی را تراکنش‌های مالیاتی عنوان کرده است و در شیوه مالیات‌ستانی هزینه‌ها فروشندگان در نظر گرفته نمی‌شود. اصناف همواره مالیات بر درآمد را پرداخت کرده‌اند و پرداخت این مالیات را حق خود می‌داند اما در این افزایش نرخ‌ها کمر همه فروشندگان شکسته شده است و ما انتظار داریم که دولت از ما حمایت کند دولت در مالیات، اخذ عوارض شهرداری به اصناف کمک نکرد، این در حالی است که اصناف همواره در شرایط دشوار همراه دولت‌ها بودند.

جزییات ارزش خودروهای وارداتی

بر اساس بخشنامه گمرک ایران، جزییات ارزش خودروهای وارداتی مدل‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ از سوی گمرک اعلام شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرکل دفتر ارزش گمرک ایران، در بخشنامه‌ای به مدیران کل گمرکات اجرایی و ستادی ارزش مدل‌های مختلف خودروهای سواری، کامیون، ماشین‌آلات راه‌سازی و موتور سیکلت را ابلاغ کرد. این بخشنامه در راستای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورت جلسات 735 لغایت 770 کمیته مشترک گمرک و وزارت صمت تهیه شده و شامل ارزش خودروهای سواری، کامیون، ماشین‌آلات راه‌سازی و موتورسیکلت مدل ساخت 2020 و 2021 و 2022 به همراه تعرفه و شناسه ثبت شده در سامانه tsc است.

عبدالملکی خبر داد

دستورات ویژه رییسی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی چابهار

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: رییس‌جمهور برای ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی چابهار و بهره‌مندی مردم از مسکن مناسب، امکانات آب و برق، مدرسه و بهداشت و صدور سند مالکیت دستورات ویژه‌ای را صادر کردند که این دستورات در حال انجام است. به گزارش فرینا، حجت عبدالملکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه‌نشین چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متاسفانه در بافت شهر و حاشیه شهر چابهار به عنوان بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران و با قابلیت تجاری و اقتصادی بالا و منطقه‌ای راهبردی، مردم بدون امکانات اولیه در کپر سکونت دارند بنابراین با حضور در این منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری، مسوولان حوزه زمین و مسکن و اعضای شورای اداری مقرر شد اقدامات مناسب برای رفاه مردم این مناطق انجام شود.  وی با اشاره به سفر سال گذشته رییس‌جمهور به چابهار، خاطرنشان کرد: یک مجموعه مسکونی یک‌هزار واحدی در مناطق حاشیه نشین چابهار در حال ساخت است که با پیشرفت ۴۰ درصد به زودی آماده تحویل به مردم می‌شود و علاوه‌بر آن ساماندهی این مناطق و بهره‌مندی از امکانات اولیه نیز در حال برنامه‌ریزی و انجام است. مشاور رییس‌جمهور ادامه داد: به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار هماهنگی و دستورات لازم داده شد تا مشکلات مردم در حوزه برق، آب و سند مالکیت را مرتفع تا مردم بتوانند به خوبی در این مناطق سکونت داشته باشند.

 

ارسال نظر