ایرانشهر

۱۴۰۱/۰۸/۲۳ - ۰۲:۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۹۴۳۴۱

تکذیب استعفای رستم قاسمی از وزارت راه

سرپرست روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی خبر استعفای رستم قاسمی را تکذیب کرد. وحید قربانی، سرپرست روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی دیروز عصر به ایسنا اعلام کرد: این خبر صحت ندارد و موضوع استعفا تکذیب می‌شود. قربانی همچنین اظهار کرد: برنامه‌های مجموعه وزارتخانه به قوت خود باقی است. دیروز ظهر اما خبرگزاری اصولگرای تسنیم گزارش کرده بود: شنیده‌ها از دولت حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا و نامه استعفای خود را نیز تقدیم رییس‌جمهوری کرده است.  پیش از اظهارات سرپرست روابط عمومی وزارت راه، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرده بود که استعفای وزیر راه و شهرسازی در جایی به‌طور رسمی وصول نشده است.

بوشهر در صدر استان‌های پربارش

بر اساس اطلاعات موسسه تحقیقات آب، خشکسالی اتفاق افتاده در 20 استان کشور با سیاست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دولت در حال مدیریت است.به گزارش فارس، با گذشت 52 روز از سال آبی جدید بر اساس به روزترین اطلاعات موسسه تحقیقات آب، 10 استان کشور بیشتر از متوسط درازمدت 54 سال بارش دریافت کرده‌اند. یک استان در محدوده متوسط درازمدت و 20 استان دیگر نیز کمتر از متوسط باران دریافت کرده‌اند. در این بین استان بوشهر با 268 میلیمتر بارش طی 52 روز گذشته بیشترین بارش را در بین استان‌های کشور دریافت کرده است. از سوی دیگر استان کرمانشاه با 94 درصد کاهش بارندگی بدترین شرایط را در بین استان‌های کشور تجربه کرده است. بر اساس این اطلاعات در پایتخت میزان بارش در مقایسه با متوسط درازمدت 82 درصد کاهش را تجربه کرده است. وقوع خشکسالی در 20 استان کشور سبب شده تا مدیریت منابع آب با دشواری مواجه شده و وزارت نیرو به عنوان متولی آب در ایران سیاست‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری متعددی را پیش‌بینی کند.

عقب‌نشینی از وعده ساخت مسکن؟

در حالی که پیش از این، همواره مسوولان دولتی از امکان ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال و تحویل دستکم 2 میلیون مسکن در پایان دو سال اول زمامداری دولت سیزدهم سخن می‌گفتند، دیروز قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی یک پروژه بسیار بزرگ و «زمانبر» است و اکنون برای به نتیجه رسیدن این طرح زود است و نتایج این طرح در ۲ یا ۳ سال آینده نمود پیدا خواهد کرد. حمیدرضا سهرابی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است، افزود: در این طرح حدود ۱۱۰ هزار متقاضی معرفی شده و زمین برای آنها تامین شده است. سهرابی عنوان کرد: در تیرماه امسال اولین مرحله افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در کشور انجام شد و با توجه به روندی که در حال انجام است تا پایان سال ۳ هزار واحد مسکونی در این طرح افتتاح خواهند شد. وی در خصوص عملیاتی شدن وعده دولت در خصوص ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم عنوان کرد: براساس برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، ساخت ۴۰۰ هزار واحد به بنیاد مسکن واگذار شده است. در این زمینه در بحث ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی مردم پای کار هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: در بخش شهری نیز معادل پروژه‌هایی که به ما زمین تخصیص داده و متقاضی موثر معرفی شده است کار ساخت واحدهای مسکونی اجرایی شده است.

منبع آگاه: گوشی همراه  هیچ مسافری بازرسی نمی‌شود

یک مقام آگاه در فرودگاه امام با تکذیب چک و بررسی گوشی همراه مسافران در این فرودگاه گفت: گوشی همراه هیچ مسافری مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و در تمام فرودگاه‌های دنیا تلفن و گوشی همراه مسافران باید در دستگاه ایکس‌ری قرار بگیرد. یک منبع آگاه در فرودگاه حضرت امام در گفت‌وگو با ایلنا با تکذیب اخباری مبنی بر بازرسی گوشی همراه مسافران اظهار داشت: این اخبار شایعه است و بازرسی و چک گوشی همراه مسافران صحت ندارد. تلفن همراه هیچ مسافری توسط نیروی‌های حاضر در فرودگاه مورد چک و بررسی قرار نمی‌گیرد. وی تاکید کرد: در تمام فرودگاه‌های دنیا تلفن و گوشی همراه مسافران باید در دستگاه ایکس‌ری قرار بگیرد و همه مسافران تمام وسایل شخصی خود را از دستگاه ایکس‌ری عبور می‌دهند و این یک امر طبیعی و جزو قوانین فرودگاهی است. وی درباره فیلم منتشر شده از اعتراض مسافری نسبت به تحویل گوشی همراه خود در فرودگاه حضرت امام گفت: از این مسافر هم طبق روال معمول خواسته شده بود که گوشی همراه خود را در کنار سایر وسایل شخصی در داخل دستگاه ایکس‌ری قرار دهد و وی نسبت به این خواسته اعتراض کرد. این منبع آگاه با بیان اینکه فضای فرودگاه حضرت امام کاملا آرام و مسافران طبق روال عادی در فرودگاه تردد دارند، ادامه داد: برخی از رسانه‌های معاند و فیک نیوزها قصد دارند که فضای فرودگاه را ناآرام اعلام کنند و چنین نیست و خود مردم با مشاهده فضای عادی، شاهد این ادعای غیرواقعی هستند.  وی همچنین درباره اعتراض خبرنگاران برای عدم تهیه خبر و گزارش از تیم فوتبال ساحلی در حین ورود به کشور از فرودگاه حضرت امام اظهار داشت: آن موضوع هم تنها به عدم هماهنگی رسانه‌ها با نهاد مربوطه در فرودگاه برای معرفی خبرنگار برای ورود و تهیه خبر در فرودگاه برمی‌گردد. باید خبرنگار معرفی می‌شد تا بتوان برای آن فرد با هویت مشخص مجوز ورود صادر شود. اما اعلام اسامی خبرنگاران در دقایق آخر انجام شد.

 

ارسال نظر