اخبار

۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۰۲:۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۹۱۳۰۳

ضرورت حل مشکلات پلتفرم‌های بومی برای افزایش کیفیت خدمات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت حل مشکلات پلتفرم‌های برخط کشور و لزوم توجه ویژه به آنها در جهت توسعه و افزایش کیفیت ارایه خدمات به مردم تأکید کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیزدهمین جلسه کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال ذیل کارگروه ویژه دیجیتال با محوریت مشکلات و موانع پلتفرم‌های ارایه‌دهنده خدمات بیمه برخط و پیشنهاد ارایه‌شده توسط بیمه مرکزی برای راه‌اندازی سوئیچ بیمه مرکزی و با حضور دستگاه‌های عضو در محل جلسات ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. عیسی زارع‌پور -رییس کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال- بر ضرورت حمایت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت از شکل‌گیری پلتفرم‌های بومی خدمات‌رسان در همه حوزه‌ها در کشور و نیز حل مشکلات آنان برای توسعه و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی آنها به مردم تاکید کرد. وی افزود: موضوعاتی نظیر دایر بودن دفاتر کارگزاری یا نمایندگی‌های فروش که به‌شکل سنتی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه صنعت بیمه به مردم ارایه خدمت می‌کنند، نباید مانع از ارایه خدمات صحیح برخط و الکترونیکی به مردم و به‌تبع آن محروم شدن طیف وسیعی از مردم از خدمات باکیفیت پلتفرم‌های برخط ارایه خدمات بیمه‌ای در کشور شود. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مقاومت همیشگی حوزه‌های سنتی در برابر ارایه خدمات نوین توسط پلتفرم‌ها گفت: باید ضمن در نظر گرفتن منافع بیمه‌های تجاری و محوریت نظارت و تنظیم‌گری بیمه مرکزی، موضوعاتی مانند ایجاد رقابت، بهبود کیفیت و توسعه دسترسی به این سرویس‌ها نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد. به گزارش ایسنا، چندی پیش در جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی و در بررسی حوزه‌های زیرساختی نیز اعضای این شورا تصمیم گرفتند ارایه خدمات دولت روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی افزایش یابد. بر این اساس با توجه به افزایش کاربران شبکه‌های پیام‌رسان داخلی در ماه‌های اخیر مقرر شد ارایه خدمات دیجیتال دولتی روی این شبکه‌ها افزایش یابد و خدماتی از قبیل مرورگرهای داخلی و موتورهای جست‌وجوی داخلی نیز راه‌اندازی شوند.

آتش‌سوزی علت اختلال در شبکه اینترنت و موبایل تهران

شبکه اینترنت و موبایل روز گذشته، دچار اختلال شده که علت آن وقوع آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران اعلام شد. به گزارش ایسنا، شبکه اینترنت همراه و ثابت چندین شرکت با اختلال روبرو و بعضا قطع شده است. شبکه تلفن همراه نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و امکان برقراری تماس وجود ندارد. به دنبال این اختلال، ارتباط مخابراتی ثابت و سیار، در بخش‌هایی از مناطق تهران دارای اختلال برای برخی از مشتریان خانگی و تجاری است. اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این اختلال در برخی از خطوط ارتباطی به علت آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه ۸ مخابرات تهران بوده و در نتیجه ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند. شرکت ارتباطات زیرساخت هم درباره علت این اختلال اعلام کرد که این موضوع در حال بررسی است. روز سوم مردادماه هم بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که با استفاده از مسیرهای جایگزین در خطوط انتقال نیرو این مشکل حل و ارایه سرویس در سطح شبکه به حالت عادی برگشت.

 

ارسال نظر