سیاست

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۰۱:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۸۸۶۹۳

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا

رییس‌جمهور روز قدس را یادگار ماندگار امام راحل در مسیر استکبارستیزی خواند و گفت: حضور پرشور مردم که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر سر رژیم ظالم صهیونیستی فریاد زدند، حاوی پیام‌های آشکار به سران رژیم غاصب و برخی سیاستمداران فریب‌خورده منطقه‌ای بود که سودای عادی‌سازی روابط با اشغالگران را در سر می‌پرورانند.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با سپاسگزاری به درگاه خداوند متعال برای کاهش چشمگیر آمار ابتلا و قربانیان ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: شرایط مساعد ایجاد شده در اثر واکسیناسیون عمومی، این امکان را فراهم کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با شور و عظمت زیادی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود. رییس‌جمهور همچنین با قدردانی از حضور شکوهمند مردم روزه‌دار کشورمان در راهپیمایی روز قدس، افزود: ارزیابی‌ها حکایت از این دارند که با بهبود وضعیت شیوع کرونا در کشور و کاهش قابل توجه شاخص‌های مربوط به ابتلا این بیماری، امسال هم آمار شرکت‌کنندگان در مراسم شب‌های قدر و هم جمعیت راهپیمایان روز قدس افزایش داشته است. رییسی در ادامه با تاکید بر اینکه رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است، اظهار داشت: بهبود شرایط بهداشتی نباید باعث شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر شیوع کرونا کاهش یابد. رعایت این دستورالعمل‌ها در مدارس، وسایل حمل‌ونقل عمومی، مراکز خرید و نیز در مراسم و مناسبات دینی و ملی و هر محل تجمع دیگری کاملا ضرورت دارد. رییس‌جمهور مسوولان مربوطه به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرزها و به خصوص مرزهای شرقی کشور نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود. رییسی همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم اتخاذ شده برای تداوم تامین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تامین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد. در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.

آزادی هشت هزار  زندانی غیرعمد 

رییس هیات امناء ستاد دیه کشور گفت: تا به امروز افزون به ۱۵۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد به برکت تلاش‌های ستاد دیه در سراسر کشور از بند حبس رهایی یافته‌اند که بسیاری از این مددجویان امروز مددکار شده‌اند.

درابتدای این مراسم جولایی، رییس هیات امنای ستاد دیه کشور با تقدیر از حمایت‌های خیرین خداجوی استان اصفهان در راستایی حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: ماه رمضان به انتها نرسیده و هنوز جشن‌های گلریزان ویژه آزادی ویژه بدهکاران غیربزهکار تمام نشده اخبار حماسه‌ مردم شریف این استان در آزادی ۲۵۰ زندانی جرایم غیرعمد تنها در عرض ۲۷ روز شگفتی‌ساز بوده است. وی افزود: افزون بر تعهدات ۴۰ میلیارد تومانی خیرین در ماه مهمانی خدا قابل اعتناست استان اصفهان با وصول رقمی معادل ۱۹ میلیارد تومان در صدر فهرست بیشترین جذب مشارکت‌های مردمی قرار گرفته و با فاصله بسیار در رتبه‌های دوم و سوم این جدول استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار دادند که به ترتیب هر کدام با ۷ و ۶ میلیارد تومان بیشترین مبالغ جمع‌آوری شده را در راستای آزادی‌های ویژه ماه رمضان را داشته‌اند. جولایی با اشاره به آیه ۳۹ سوره نجم اظهار کرد: به فرموده خداوند متعال که به صراحت اعلام فرموده‌اند «لیس لِلاِنسانِ اِلّا ما سعی» باید پذیرفت هیچ موفقیتی بدون سعی و تلاش حاصل نشده است و در راستای افزایش آمارهای کیفی و کمی به دست آمده در ستاد دیه باید گفت در سایه «سخت‌کوشی نیروهای ستادی» و «انسجام نهادهای ذیربط» است که امروز عزتمندانه می‌گویم نه فقط ۲۵۰ زندانی که ۲۵۰خانواده چشم انتظار از آثار سوء مجازات حبس رهایی یافته‌اند و شکات ۲۵۰پرونده مالی و محکومیت‌های ناشی از دیه حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی هم به حقوق حقه‌شان دست یافته‌اند که این توفیقات و تلاش‌های مشابه آن در کل کشور را در کنار برکات مشهود آن باید تضمین‌گر سلامت اجتماعی برشمرد. رییس هیات امنای ستاد دیه کشور با اشاره به عملکرد این نهاد حماایتی در سال گذشته گفت: سال گذشته به برکت همراهی اشخاص حقیقی و همیاری شخصیت‌های حقوقی و در رأس آنها حمایت‌های مادی و معنوی رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه ۷ هزار و ۹۵۶ زندانی جرایم غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که این آمار سوای آماری است که ما بدون پرداخت ریالی و تنها در قالب ارایه معاضدت‌های قضایی و مشاوره‌های رایگان حقوقی افرادی را از گرفتار آمدن در بند زندان یا استخلاص از پشت میله‌های سرد ندامتگاه‌های کشور نجات داده‌ایم. وی با بیان اینکه ستاد دیه به افراد خطاکار کمک می‌کند و از مساعدت خلافکار معذور است، افزود: بر حسب اساسنامه این نهاد مردمی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند تنها حامی بدهکاران غیربزهکاری است که هیچ سابقه کیفری در کارنامه ندارند و به محض دریافت تسهیلات از سوی این مجموعه از بند حبس رهایی می‌یابند. این ستاد، خیریه حمایت از محرومان نیست و استخلاص مستمندان در حبس همواره اساس کار همکاران ما بوده است. 

 

ارسال نظر