درشهر

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ - ۰۴:۳۵:۵۴
کد خبر: ۱۸۸۲۵۷

اجرای طرح ممانعت از ورود آقایان و دستفروشان به واگن بانوان

طرح ویژه ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان به منظور حفظ کرامت انسانی بانوان، امنیت روانی و آرامش خاطر آنها با همکاری پلیس مترو در حال اجرا است. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، برای حفظ حریم واگن‌های بانوان و احترام به حقوق شهروندی مسافران، اقدامات متعددی از جمله فرهنگ‌سازی، آموزش شهروندی و همچنین تذکر به خاطیان به‌طور منظم انجام می‌شود. براساس این گزارش، در چند روز گذشته طرح ویژه ممانعت از ورود آقایان و دستفروشان مرد به واگن بانوان با جدیت بیشتری در حال اجراست و پرسنل انتظامات این شرکت با همراهی پلیس مترو ضمن تذکر به آقایان و دستفروشان مردی که وارد واگن بانوان شدند آنها را به سمت مسیرهای خروج راهنمایی می‌کنند. گفتنی است، شکایت از ورود آقایان در واگن بانوان یکی از پرتکرارترین شکایت‌های مردمی در حوزه مترو است که حل آن نیازمند یاری و همراهی شهروندان محترم در رعایت هنجارهای اجتماعی است.

آغاز فاز اجرایی طرح بازپیرایی و آرام‌سازی میدان وحدت اسلامی

معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ از آغاز فاز اجرایی طرح بازپیرایی و آرام‌سازی میدان وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این پروژه در دو فاز انجام می‌شود و فاز اول آن تا شهریور امسال و فاز دوم نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. سجاد زارع صفت در تشریح روند اجرای طرح بازپیرایی میدان وحدت اسلامی گفت: پروژه بازپیرایی و آرام‌سازی میدان وحدت اسلامی از سال ۱۳۹۶ با مطالعات اجتماعی آغاز و مطالعات ترافیکی این طرح نیز انجام شد و نهایتا این طرح مصوب و در مسیر شکل‌گیری فرآیند اجرا در پایان سال ۱۳۹۹ پیمانکار این پروژه انتخاب شد. او افزود: در آن مقطع عملیات عمرانی اتفاق نیفتاد و با تغییر رویکرد مدیریت شهری، پیمانکار خواسته شد و موظف شد که کار را انجام دهد و به این ترتیب عملیات عمرانی طرح بازپیرایی میدان وحدت اسلامی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد. معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ با تأکید بر اینکه میدان وحدت اسلامی از چند جنبه مورد توجه است، اظهار کرد: این میدان قدیمی و تاریخی بوده که امروز دیگر میدان نیست و به معبر خیابان تبدیل شده است. در حقیقت به تقاطع سه خیابان شیخ بهایی، فروزش (مهدی‌خانی) و بازارچه طرخانی اصطلاحا میدان وحدت اسلامی می‌گویند. او با تاکید بر اینکه در ضلع شرقی این میدان بازارچه طرخانی به عنوان ورودی منطقه ۱۲ قلمداد می‌شود، افزود: طرخانی از بازارچه‌های قدیمی است و تردد بالایی دارد؛ ضلع غرب دو خیابان فروزش از شرق به غرب یکطرفه است و خیابان شیخ بهایی مسیر غرب به شرق یکطرفه است که در ابتدای طرح وقتی مطالعات انجام شد نهایتا تصمیم بر این شد که میدان بازپیرایی و آرام‌سازی شود. معاون فنی عمرانی شهرداری منطقه۱۱ ادامه داد: این پروژه در دو فاز انجام می‌شود و فاز اول آن تا شهریور امسال و فاز دوم نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر عملیات عمرانی از ضلع شرق آغاز شده و در مرحله بعد در ضلع غرب میدان آرام‌سازی انجام خواهد شد و نهایتا بحث آرام‌سازی وسط میدان انجام می‌شود. با توجه به اهمیت موضوع انسان محوری در شهر برای مدیریت شهری این بحث در اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت. او افزود: میدان یا معبر وحدت اسلامی چهار خط عبور دارد. یک مسیر از شمال به جنوب وحدت اسلامی و یک مسیر برگشت اتوبوس از جنوب به شمال خیابان است و در آن محدوده یک پل عابر پیاده قرار دارد که مطالعات ترافیکی نشان می‌دهد حجم عبور مردم از پل عابر پیاده بسیار پایین است و غالب مردم از همسطح عبور می‌کنند و تمایل کمی به استفاده از پل عابر پیاده در این محدوده وجود دارد به شکلی که مطالعات انجام شده در زمان پیک تردد نشان می‌دهد ۳۰ نفر از پل عابر و نزدیک به ۵۰۰ نفر از زیر پل عابر عبور می‌کنند لذا نهایتا کمیته‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک به این جمع‌بندی رسیدند که این پل باید حذف شود.

میدانگاه امامزاده صالح پلازای فرهنگی و مذهبی می‌شود

پروژه میدانگاه امامزاده صالح(ع) به عنوان یک پلازای فرهنگی، مذهبی با المان‌های ایرانی-اسلامی در جوار آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در آخرین مراحل بهره‌برداری قرار دارد. حمید رضا حاجوی شهردار منطقه یک تهران با اشاره به پروژه میدانگاه امامزاده صالح(ع) اظهار کرد: این پروژه در مساحتی نزدیک به ۶ هزار متر مربع احداث شده که در مراحل پایانی خود قرار دارد و با افتتاح آن در ایام ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری مراسم‌های فرهنگی، مذهبی و ساماندهی فضای اطراف حرم مطهر، بازار تاریخی تجریش، رود دره مقصود بیک و جذب بیشتر گردشگران خواهیم بود. شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه بخش خصوصی نقش مهمی در اجرای پروژه‌های شهری و بهبود وضعیت رفاهی و جذب گردشگر دارد، گفت: یکی از ویژگی‌های اجرای این پروژه مشارکت بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل سرمایه‌گذاران در این بخش است. او افزود: بیش از ۲۰ رواق، چهار هزار متر مربع کفپوش، ۲ عدد آبنما، ۱۴۰ گلدان چند منظوره نشیمن‌گاهی، دو فضای سرپوشیده خدماتی و...نیز در این فضا جانمایی شده و عملیات تکمیلی آن در مرحله اتمام است و پس از بهره‌برداری، این میدانگاه به عنوان یک کار ماندگار مدیریت شهری منطقه یک در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ارسال نظر