فرانسه حساب بانکی همه روس‌ها را می‌بندد

۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۲:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۳۱۶
فرانسه حساب بانکی همه روس‌ها را می‌بندد

گروه بانک و بیمه |

به دنبال افزایش تحریم‌ها علیه روسیه و موانع و محدودیت‌های بانکی، سوییفت اعلام کرد که برای اعمال تدابیر ضد روسی غرب آماده می‌شود. به گزارش تاس، در این بیانیه سوییفت آمده است: مشغول تعامل با مقامات اروپایی برای درک جزییات نهادهایی هستیم که مشمول تدابیر جدید قرار خواهند گرفت و برای پیروی از دستورالعمل‌های قانونی آماده می‌شویم. روز یکشنبه رویترز با استناد به بیانیه‌ای از سوییفت اعلام کرد: سیستم بین‌المللی بین بانکی سوییفت برای اعمال تدابیری علیه بانک‌های روسیه آماده می‌شود که قبلاً توسط کشورهای غربی تأیید شده بود. در این بیانیه آمده است: ما در حال تعامل با مقامات اروپایی برای درک جزییات نهادهایی هستیم که مشمول تدابیر جدید قرار خواهند گرفت و جهت پیروی از دستورالعمل‌های قانونی، آماده می‌شویم.

     فرانسه حساب بانکی همه روس‌ها  را می‌بندد

وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که مقامات این کشور قصد دارند حساب افراد تبعه روسیه که تحت تحریم‌های مرتبط با اوکراین قرار دارند، مسدود کنند و این تصمیم به زودی اتخاذ خواهد شد. به گزارش خبرگزاری تاس، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه روز جمعه اعلام کرد که مقامات این کشور قصد دارند تمام حساب‌های افراد تبعه روسیه که تحت تحریم‌های مرتبط با اوکراین قرار دارند، مسدود کنند و این تصمیم به زودی اتخاذ خواهد شد. وی گفت: امروز از اداره اصلی دارایی عمومی خواستم تا همه حساب‌های روس‌های تحت تحریم اروپا را در حال حاضر شناسایی کند. این وزیر افزود: ما از همه ابزارهای لازم برای مسدود کردن حساب شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی روسیه در فرانسه با تحریم علیه آنها استفاده خواهیم کرد.لومر همچنین تأکید کرد که این تصمیمات طی ساعات آینده اتخاذ خواهد شد.

    آلمان تحریم‌های اتحادیه اروپا را  علت مسدود شدن بانک‌های روسی اعلام کرد

وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل فعالیت بانک‌های روسی در کشورش شده است. به گزارش راشاتودی، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان روز جمعه اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا به دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین منجر به مسدود شدن تقریباً کامل فعالیت بانک‌های روسی در کشورش شده است. لیندنر گفت که تنها تراکنش‌هایی که هنوز مجاز هستند، مربوط به معاملاتی می‌شود که توسط شرکت‌های آلمانی برای پرداخت هزینه گاز روسیه صورت می‌گیرند.این وزیر آلمانی در ادامه گفت: در حال حاضر محاصره کامل بانک‌های روسیه وجود دارد. بنابراین، گردش مالی تجاری با شرکت‌های روسی عملا مسدود شده است. وی افزود: در برخی موارد، معاملات همچنان امکان پذیر است. به عنوان مثال، پرداخت هزینه تامین گاز صورت می‌گیرد تا شرکت‌های آلمانی بتوانند به شرکت‌های تابعه خود در روسیه نقل و انتقالات (مالی) را انجام دهند. لیندنر در ویدئویی که روز جمعه در حساب توییتر وزارت دارایی آلمان منتشر شد، اضافه کرد که آلمان تامین انرژی را تضمین کرده و برای عواقب احتمالی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آماده است. با این حال، وی اذعان کرد که دولت آلمان در حال حاضر مطمئن نیست که این تحریم‌ها چه پیامدهای دقیقی خواهد داشت و می‌تواند منجر به تورم بیشتر شود.به گفته لیندنر، اتحادیه اروپا می‌تواند تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند، اما این اتحادیه باید مطمئن می‌شد که این تحریم‌ها به‌طور خاص فقط بر اقتصاد روسیه تأثیر می‌گذارد. دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که هیچ تحریمی علیه بخش انرژی روسیه برنامه‌ریزی نشده است، چرا که چنین اقداماتی می‌تواند به برلین بیشتر از مسکو آسیب برساند.

    اعمال محدودیت تامین مالی خرید از روسیه  توسط بانک‌های بزرگ چین

بر اساس گزارش‌ها، دو بانک از بزرگ‌ترین بانک‌های چین، تأمین مالی برای خرید کالاهای روسی را محدود کردند.

به گزارش راشاتودی، بر اساس گزارش‌ها، بزرگ‌ترین موسسات مالی چین تحت تاثیر تهدید تحریم‌های امریکا و متحدانش به دلیل عملیات نظامی در اوکراین، تأمین مالی برای خرید مواد خام از روسیه را محدود کردند. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که اگرچه ممکن است این تصمیم، موقتی باشد، توسط حداقل دو بانک بزرگ دولتی چین، ‌ای سی بی‌سی و بانک مرکزی چین، گرفته شده است. ممکن است‌ای سی بی‌سی؛ بزرگ‌ترین بانک دارایی جهان و بانک مرکزی چین؛ بزرگ‌ترین بانک تجاری این کشور در تجارت ارز، به‌طور بالقوه دسترسی به دلار را از دست بدهند، در صورتی که ممکن است تامین مالی خرید کالاهای روسیه، حمایت از مسکو در نظر گرفته شود. این خبر در بحبوحه آشفتگی ژئوپلیتیکی صبح  پنجشنبه و عملیات ویژه نظامی در دنباس منتشر شد. از زمان شروع این درگیری، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای هم پیمان اقداماتی نظیر تحریم بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه، قرار دادن مقامات این کشور در لیست سیاه و توقف خدمات هوایی به مقصد روسیه و از مبدا روسیه را داشته‌اند. در سال‌های اخیر، چین خرید کالاهای روسیه را افزایش داده، به‌طوری که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ درصد نفت و گاز روسیه توسط دومین اقتصاد بزرگ جهان مصرف می‌شود. در جریان آخرین سفر ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به پکن برای بازی‌های المپیک زمستانی، این کشورها توافق کردند که همکاری در بخش مالی و تامین گاز را تقویت کنند. روز جمعه، روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت تجاوز روسیه به اوکراین را وتو کرد و مانع از تصویب آن شد.


 

ارسال نظر