سیاست

۱۴۰۰/۱۲/۰۵ - ۰۱:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۸۷۲۴۹

طرح صیانت به مجلس بازگردد

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد تا مردم نیز در جریان آن قرار گیرند. مهرداد گودرزوند چگینی در تذکری در جریان جلسه علنی مجلس بیان کرد: بررسی طرح صیانت طبق اصل ۸۵ قانون اساسی یکی از مشکلاتی بوده که موجب شده در اثر آن توهین‌های زیادی به مجلس صورت بگیرد علیرغم اینکه کمیسیون ویژه بررسی این طرح جلسات متعددی را با صاحب نظران برگزار کرده اما به دلیل اینکه این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار نگرفته توهین‌های زیادی به مجلس در چند روز اخیر شده است. وی در ادامه اظهار کرد: از هیات رییسه درخواست دارم که این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا شاید از این توهین‌ها به همکاران جلوگیری شود. در جلسه روز گذشته کمیسیون ویژه طرح صیانت تعدادی از همکاران حضور نداشتند و علیرغم اینکه ۱۸ رأی به کلیات این طرح داده شد اما توهین‌های زیادی به مجلس صورت گرفت. گودرزوند گفت: درخواست دارم این طرح در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته تا مردم نیز در جریان آن باشند که چه چیزی تصویب می‌شود و بدانند قرار نیست مسدود‌سازی صورت بگیرد.

محتوای طرح صیانت تغییر کرده است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از آنجا که محتوای طرح صیانت نسبت به آنچه که مجلس به آن رأی داده است تغییر کرده، لذا مجددا این طرح باید از کمیسیون مشترک به صحن مجلس بازگردد. حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس بیان کرد: چیزی که آیین نامه مجلس می‌گوید کاملا مبین و شفاف است و حرف اول و آخر را آیین نامه مجلس می‌زند. ما وکلای مردم در مجلس هستیم و به نمایندگی از مردم در مجلس حضور یافته‌ایم پس وظیفه ما است که از حقوق مردم و آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم. وی در ادامه اظهار کرد: همه اقدامات ما باید متناسب با آیین‌نامه باشد و ما حق نداریم خلاف آنچه که به آن قسم خورده‌ایم عمل کنیم. نمایندگان در صحن مجلس رأی دادند که طرح صیانت براساس اصل ۸۵ در کمیسیونی مشترک بررسی شود اما براساس آیین نامه اگر اعضای کمیسیون قبل از ارایه به شورای نگهبان در محتوای طرحی که مجلس به آن رأی داده تغییری ایجاد کنند مجددا این طرح باید به صحن مجلس بازگردد. همه ما موظف هستیم که به قانون عمل کنیم. آنچه که ما به آن رأی دادیم در خصوص طرح صیانت تغییر کرده و حال باید براساس آیین نامه عمل شود.

پیگیری جدی پرونده‌های کثیرالشاکی

رییس کل دادگستری استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در جریان مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان قرار گرفت و دستورات لازم در راستای رسیدگی و رفع آنها را صادر کرد. القاصی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در جریان مشکلات تعدادی از مراجعه‌کنندگان قرار گرفت و دستورات لازم در راستای رسیدگی و رفع آنها را صادر کرد. در جریان این بازدید، رییس کل دادگستری استان تهران ضمن گفت‌وگوی چهره‌به‌چهره با ملاقات‌کنندگان به بررسی موردی و جزییات پرونده تعدادی از مراجعان پرداخت. در جریان بازدید رییس کل دادگستری تهران از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه، شکات و مالباختگان برخی از پرونده‌های کثیرالشاکی از قبیل تعاونی مسکونی شهرک ژاندارمری، موسسه کاسپین و شرکت مفتاح رهنورد ایرانیان نیز حضور داشتند که القاصی پس از استماع درخواست‌های این افراد، دستورات لازم درخصوص این پرونده‌ها را صادر کرد. پرونده مذکور دارای فرآیند خاصی است که ادامه رسیدگی آن منوط به برگزاری جلسات کارشناسی در مورد اراضی مربوطه است تا حقی از افراد در این پرونده تضییع نشود. وی با تاکید بر اینکه در این پرونده، قوه قضاییه بدنبال احقاق حقوق مردم است، افزود: پس از شنیدن صحبت‌های دو نفر از نمایندگان شکات این پرونده، دستورات ویژه‌ای در این مورد صادر شد. رییس کل دادگستری تهران درباره پرونده‌های مالباختگان موسسه فرشتگان (کاسپین) و شرکت مفتاح رهنورد ایرانیان که جریان این بازدید درخواست‌هایی را مطرح کرده بودند گفت: در این پرونده‌ها که کثیرالشاکی هم هستند، جزییات بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و دستوراتی مبنی بر رسیدگی به احقاق حقوق مالباختگان و رد مال صادر شد. وی افزود: همچنین در راستای وصول مطالبات این افراد نیز به قضات مربوطه نیابت‌هایی داده شد که نسبت به توقیف مال و مزایده اموال، اقداماتی را در جهت استیفای حقوق شکات انجام دهند. رییس دادگستری تهران، در رابطه با پرونده مالباختگان موسسه فرشتگان، در تماسی تلفنی با معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پیگیر آخرین وضعیت این پرونده شد و نسبت به تسریع در روند رسیدگی، تاکید کرد. در جریان این بازدید، شکات پرونده‌های کامیونداران اسلامشهر و شرکت تعاونی کارکنان دادگستری شهریار نیز درخواست‌های خود را مطرح کردند که القاصی دستورات مقتضی در رابطه با این پرونده‌ها را صادر کرد. در ادامه این بازدید، تعداد دیگری از مراجعه‌کنندگان با رییس کل دادگستری تهران دیدار و مشکلات خود را مطرح کردند. در جریان دیدار مردمی امروز، پرونده‌های دیگری با موضوعات قضایی و کیفری مورد بررسی قرار گرفت که در جریان این بررسی‌ها به روسای حوزه‌های قضایی مربوطه تاکید شد در یک فرآیند ویژه پیگیری‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. القاصی ضمن اشاره به درخواست مراجعان مبنی بر رفع اطاله دادرسی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز دستورات لازم در جهت تسریع در روند رسیدگی‌ها صادر شد.

 

ارسال نظر