سیاست

۱۴۰۰/۱۱/۱۱ - ۰۰:۳۰:۲۵
کد خبر: ۱۸۶۴۸۰

آمادگی ارتش برای جانفشانی در راه کشور

فرمانده نیروی دریایی ارتش، گفت: ارتش با تمام قوا در خدمت نظام اسلامی است و کارکنان پا در رکاب ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مختلف از شرق تا غرب میهن اسلامی را پوشش داده و با تمام قوا، آماده جانفشانی در راه کشور هستند. امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در جمع کارکنان قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه در تبریز گفت: امروزه مساله‌ای که به‌شدت حائز اهمیت است، توجه ویژه به آموزش‌های «سناریومحور» و «مهارت‌محور» است که باید این دو را به صورت همزمان پیگیری و دنبال کنیم تا هم‌چنان قدرتمند باقی بمانیم. وی با اشاره به فرمایشات گرانقدر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص ارتش، خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره مانند خاری در چشم دشمنان و استکبار جهانی بوده است. فرمانده نیروی دریایی ارتش، با تاکید بر پا در رکاب بودن ارتش در همه عرصه‌ها، اظهار کرد: ارتش با تمام قوا در خدمت نظام اسلامی است و سربازان پا در رکاب ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروهای مختلف از شرق تا غرب میهن اسلامی را پوشش داده و با تمام قوا، آماده جانفشانی در راه کشور هستند. امیر دریادار ایرانی به تعامل و همکاری بین نیروی زمینی و دریایی ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی از اقیانوس‌های دور در تلاش است که خطرها را شناسایی کرده و امنیت را در کشور برقرار کند و نیروی زمینی نیز نقش محوری و کلیدی در مساله حفظ امنیت دارد. در کل تنها با تعامل اثربخش و همیاری این قوا است که امنیت میهن اسلامی حفظ می‌شود. فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در پایان به خطرات احتمالی فضای مجازی اشاره و تأکید کرد: یکی از مسائل مهم، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان و خطرات احتمالی به ویژه برای جوانان این مرزو بوم باشیم.

نام‌گذاری روز اطلاعات عملیات سپاه

سردار فدوی با بیان اینکه امریکا به‌دنبال ایجاد توان بازدارندگی مقابل ایران است، گفت: وقتی قواعد قرآنی رعایت شود، یمنی‌ها بر جبهه متحد کفر و باطل از قبیل کشورهای ضعیف جنوبی خلیج فارس، اروپایی‌ها، امریکایی‌ها و حتی آفریقایی‌ها غلبه می‌کنند. سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سی و نهمین سالگرد شهادت سردار «حسن باقری» و روز اطلاعات و عملیات اظهار داشت: در دفاع مقدس، بعد از مدت کمی رزمندگان ما به‌واسطه توکل به خداوند توانستند بر دشمن غلبه کنند و این هم وعده خداوند است که فرموده اگر دستوراتی که دادم را اطاعت کنید، شما را یاری می‌کنم. وی افزود: چند روز دیگر وارد چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌شویم و این در حالی تحقق می‌یابد که خبیث‌های عالم در ۲۴ بهمن ۱۳۵۷ به‌صورت سازمان‌یافته به سردمداری امریکا، به ما حمله کردند به نحوی که ۸۷ کشور در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه مقابل ما قرار داشتند و تنها دو کشور سوریه و کره شمالی میان آنها نبودند؛ در واقع هر کشوری مقابل ما قرار داشت. جانشین فرمانده کل سپاه در مقایسه‌ای میان توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و امریکا، بیان کرد: بودجه نظامی امریکا ۸۰ میلیارد دلار است و حتی به لحاظ علمی و تکنولوژی هم آنها در رتبه‌های بالاتری قرار دارند، ولی در کسب نتایج، این موضوع برعکس است؛ امروز از نظر اقتصادی هم با توجه بیشتر به قواعد الهی و مبنا قرار ندادن دستورالعمل‌‌های دیگر، می‌توانیم شرایط بهتر اقتصادی را در جامعه شاهد باشیم. سردار فدوی تأکید کرد: بزرگداشت روزهای جنگ هرچند مهم است، اما از آن مهم‌تر درس‌هایی است که از آن وقایعِ روی داده باید بگیریم. وقتی قواعد قرآنی رعایت شود، یمنی‌ها بر جبهه متحد کفر و باطل از قبیل کشورهای ضعیف جنوبی خلیج فارس، اروپایی‌ها، امریکایی‌ها و حتی آفریقایی‌ها غلبه می‌کنند و این نشان می‌دهد که اگر به وعده‌های خداوند ایمان داشته باشیم، نتایج به بهترین نحو رقم خواهد خورد. وی اظهار داشت: سال آینده روز نهم بهمن مصادف با سالروز شهادت حسن باقری، به عنوان روز اطلاعات عملیات در سپاه نام‌گذاری خواهد شد.

برخورد با فاسد منافاتی با حقوق متهم ندارد

معاون اول قوه قضاییه، گفت: برخورد جدی و قاطع با فساد منافاتی با رعایت حقوق متهمان ندارد، بلکه اقتضای عدالت آن است که هردو توامان انجام شود. حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در جلسه شورای مشورتی- نظارتی مجتمع اقتصادی، ضمن تأکید بر برخورد قاطع و فوری با فساد اقتصادی، اظهار کرد: برخورد جدی و قاطع با فساد منافاتی با رعایت حقوق متهمان ندارد، بلکه اقتضای عدالت آن است که هر دو توامان انجام شود. معاون اول قوه قضاییه گفت: بسیاری از پرونده‌های مهم در مجتمع اقتصادی با تلاش، هماهنگی و همکاری مقام قضایی و ضابطان خاص و عام به نتیجه می‌رسد و در طول دوره فعالیت مجتمع، ضابطان عموماً با حسن نیت و رعایت قانون به وظایف خود عمل کرده‌اند، اما در مجتمع اقتصادی حتی یک مورد رفتار خلاف قانون چه از سوی مقام قضایی و چه از سوی ضابطان توجیه ندارد و بایستی ساز و کار نظارتی مناسبی جهت پیشگیری از هرگونه رفتار خلاف قانون اندیشیده شود و در عین حال با قاطعیت و سرعت مناسب به پرونده‌های اقتصادی رسیدگی شود.

 القاصی مهر، افزود: یکی از نیازهای فوری، پیش بینی ضابطان ویژه برای تحقیقات در جرایم اقتصادی در قانون است و می‌توان در اصلاحیه قانون مبارزه با اخلالگران در نظام اقتصادی این خلأ را مرتفع کرد. 

 

ارسال نظر