اخبار

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۲:۰۶:۱۹
کد خبر: ۱۸۶۲۵۶

دو مدیر امنیتی توییتر  این شرکت را ترک کردند

شرکت توییتر تأیید کرده که رییس امور امنیتی آن دیگر در این شرکت شاغل نیست و افسر ارشد امنیت اطلاعات آن هم در هفته‌های آینده توییتر را ترک خواهد کرد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این تحولات تازه در توییتر پس از آن رخ می‌دهد که جک دورسی یکی از موسسان این شبکه اجتماعی در ماه نوامبر از مدیریت اجرایی توییتر کنار گذاشته شد و زمام امور را به معاون ارشد خود پاراگ آگراوال سپرد که از آن زمان ساختار رهبری این شرکت را از نو سازماندهی کرده است. توییتر توضیح نداده که آیا ترک این شرکت توسط افراد یادشده به صورت داوطلبانه رخ داده یا آنها به اجبار توییتر را ترک کرده‌اند. پیتر زاتکو، یک هکر مشهور که بیشتر به عنوان «Mudge» شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه توییتر دچار یک نقض امنیتی بی‌سابقه شد برای حل مشکلات آن به عنوان رییس امور امنیتی به توییتر رفت. این مشکلات به هکرها اجازه می‌داد از حساب‌های تأیید شده شخصیت‌های مشهور از جمله بیل گیتس موسس مایکروسافت و برخی سیاستمداران امریکایی برای ارسال توییت استفاده کنند.

اپل الزام به تایید هویت  برای خرید را لغو کرد

اپل از ابتدای این هفته الزام دانش‌آموزان و معلمان امریکایی را برای تأیید هویت به منظور بهره‌مندی از تخفیف‌های این شرکت لغو کرده است. به گزارش مهر به نقل از انگجت، اپل تصریح کرده کاربرانی که قصد دارند با دریافت تخفیف محصولات آن را خریداری کنند دیگر نباید لزوماً هویت خود را تأیید کنند. تا پیش از این افراد زیادی که لزوماً معلم یا دانشجو هم نبودند، توانسته بودند از خدمات تخفیف UNiDAYS استفاده کنند و گفته می‌شود اپل که از این وضعیت متضرر شده، ممکن است در آینده این روند را متوقف کند. اپل قبلاً برای مدت کوتاهی افراد را ملزم به تأیید اطلاعات هویتی برای تأیید دانشجو و معلوم بودنشان کرده بود. اما در نهایت این الزام را لغو کرد. علت آن بود که برخی از مربیان و کارکنان مدارس نمی‌توانستند وضعیت خود را از طریق سرویس UNiDAYS به درستی تأیید کنند. حالا افراد بدون درج دقیق اطلاعات هویتی خود می‌توانند یک بار دیگر مک‌ها، آی‌پدها و سایر محصولات اپل دارای تخفیف را از وب‌سایت آموزشی این شرکت در ایالات متحده خریداری کنند. هنوز مشخص نیست آیا اپل قصد دارد پس از رفع مشکلات احتمالی سیستم مذکور، این الزامات را دوباره اجرا کند یا نه. برای سال‌ها، اپل از UNiDAYS  در بسیاری از کشورها از جمله بریتانیا، استفاده کرده تا اطمینان حاصل کند تنها افرادی که واجد شرایط تخفیف‌های آموزشی هستند، می‌توانند از تخفیف خرید بهره‌مند شوند.

انتقاد رییس بانک جهانی  از قرارداد  مایکروسافت

رییس بانک جهانی از قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید شرکت طراح بازی اکتیویژن بلیزارد به عنوان اختصاص سوال‌برانگیز سرمایه در شرایطی که کشورهای فقیر برای پرداخت بدهی و مبارزه با کووید ۱۹ و فقر به تقلا افتاده‌اند، انتقاد کرد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دیوید مالپس در رویداد مجازی موسسه امور اقتصاد بین‌الملل پاترسون گفت: سرمایه بیشتری باید به کشورهای فقیر وارد شود اما جریان سرمایه با سیاست‌های پولی آسان در کشورهای توسعه‌یافته مختل شده است. وی گفت: از بزرگی قرارداد خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت متحیر شده است. رقم این قرارداد بزرگ‌تر از ۲۳.۵ میلیارد دلار کمک نقدی بود که کشورهای ثروتمند در دسامبر موافقت کردند به انجمن توسعه بین‌الملل اختصاص دهند که صندوق بانک جهانی برای کشورهای فقیر است و برای مدت سه سال آینده، به حدود هشت میلیارد دلار در سال می‌رسد. مالپس درباره قرارداد مایکروسافت گفت: باید فکر کنید. یک لحظه صبر کنید. آیا این بهترین تخصیص سرمایه است. این سرمایه به بازار اوراق قرضه می‌رود. همانطور که می‌دانید، میزان عظیمی از سرمایه به بازار اوراق قرضه می‌رود. بخش بسیار کوچکی از دنیای در حال توسه به چنین تامین مالی اوراق قرضه دسترسی دارد در حالی که سرمایه زیادی در کشورهای توسعه یافته می‌ماند؛ به خصوص در دارایی‌های ذخیره بانک مرکزی برای حمایت از خرید اوراق قرضه بلندمدت استفاده می‌شود. مایکروسافت درباره اظهارات رییس بانک جهانی اظهارنظر نکرد. 

 

ارسال نظر