دنیای فناوری

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۴۶۵

شرکت امنیت سایبری رژیم‌ صهیونیستی هک شد

یک گروه هکری اسنادی از یک شرکت امنیت سایبری در منطقه تحت سلطه رژیم صهیونیستی به نام پورتناکس منتشر کرد. به گزارش مهر به نقل از تایمز آو اسراییل، گروه هکری Pay2Key اعلام کرد به یک شرکت امنیت سایبری رژیم صهیونیستی به نام پورتناکس نفوذ کرده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز قبل همین گروه سازمان صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی را هک کرده بود. گروه هکرهای مذکور اسنادی از مشتریان سرویس‌های پورتناکس فاش کرده‌اند. گروهPay2Key اعلام کرد حدود یک ترابایت اطلاعات به دست آورده و فقط ٣ گیگابایت از آن را منتشر کرده است. پورتناکس در واکنش به این گزارش‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد مشغول انجام بررسی‌هایی درباره گستره این هک و ماهیت آن است. پورتانکس یک شرکت خصوصی است که در سال ٢٠٠٧ تاسیس شده و در حوزه رایانه و امنیت شبکه فعالیت می‌کند. دفتر اصلی شرکت در سرزمین اشغالی فلسطین است اما شعباتی در امریکا و اروپا دارد. در ماه‌های اخیر حملات سایبری متعددی علیه شرکت‌های رژیم اشغالگر انجام شده است.

تیک‌تاک روسی به بازار می‌آید

روسیه تصمیم دارد تا دو سال دیگر اپلیکیشنی برای اشتراک‌گذاری ویدئو کوتاه عرضه کند که در حقیقت تیک‌تاک روسی است. به گزارش مهر به نقل از مسکوتایمز، بزرگ‌ترین هلدینگ رسانه‌ای روسیه تصمیم دارد اپلیکیشنی مشابه تیک‌تاک عرضه کند. این هلدینگ به شرکت گازپروم تعلق دارد. طبق اطلاعات موجود الکساندر ژاروف مدیر ارشد اجرایی این شرکت سرویسی به نام Ya Molodets را خریده است. هلدینگ رسانه‌ای زیر مجموعه گازپروم از نرم‌افزار این پروژه برای تسریع اپ مخصوص انتشار ویدئوهای کوتاه برای کاربران روس استفاده می‌کند. به گفته ژاروف اپ مذکور تا دو سال دیگر عرضه می‌شود. در اپ مذکور نیز مانند تیک‌تاک از اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه در حالت عمودی پشتیبانی می‌شود. در اوایل سال جاری میلادی ژاروف اعلام کرد این هلدینگ رسانه‌ای از دو وب‌سایت مشابه یوتیوب در دو سال آینده خبر داد که یکی از آنها نسخه ارتقا یافته از سرویس Rutube است.

سهم هواوی از شبکه5G  ایتالیا محدود شد

شرکت مخابرات ایتالیا تصمیم گرفت نوکیا را به عنوان تامین‌کننده نگه دارد و سهم هواوی از خرید برنامه‌ریزی‌شده تجهیزات برای ساخت شبکه5G را کاهش دهد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دولت امریکا در ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از به‌کارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه‌های5G این منطقه لابی کرده و مدعی است این شرکت به منزله یک ریسک امنیتی است. با این حال ایتالیا تاکنون صریحا استفاده از تجهیزات هواوی را ممنوع نکرده است. شرکت تلکام ایتالیا در ابتدای امسال به دنبال تقسیم قرارداد تامین تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی (RAN) که بخشی از برنامه ساخت5G است، بین شرکت‌های هواوی و اریکسون سوئد بود. زیرساخت RAN شامل بیس استیشن‌ها و آنتن‌هایی است که تلفن‌های هوشمند را به شبکه تلفن همراه وصل می‌کنند و عمده هزینه یک شبکه جدید را تشکیل می‌دهد. شرکت فنلاندی نوکیا که پیش از این یکی از تامین‌کنندگان تجهیزات شبکه دسترسی رادیویی موبایل تلکام ایتالیا بود، در ابتدا به نظر می‌رسید که از رقابت برای دریافت سفارش این شرکت جا مانده اما این توافق از آن زمان مورد بازبینی قرار گرفته است. توافق اولیه که در آن نوکیا حضور نداشت، هرگز علنا اعلام نشده بود. حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکتهای چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند و منابع آگاه صنعتی و دولتی اظهار کرده‌اند که رم در تفحص از قراردادهای5G یک موضع موافق دولت امریکا را به‌کار گرفت و از شرکت‌ها خواست تامین‌کنندگان تجهیزات5G را متنوع کنند.

 

ارسال نظر