خبر

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۰۸۰

استفتاء جدید رهبر انقلاب درباره «رانت اطلاعاتی در بورس»

رهبر انقلاب اسلامی به استفتایی درباره حکم رانت اطلاعاتی در بورس پاسخ فرمودند. به گزارش ایسنا، کانال فقه و احکام رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌ نشانی leader_ahkam@ جدیدترین استفتائات معظم‌ له را درباره رانت اطلاعاتی در بورس منتشر کرده است.

سوال: استفاده از رانت اطلاعاتی در بورس چه حکمی دارد؟

جواب: استفاده از اطلاعات اقتصادی به صورت غیرقانونی یا به‌گونه‌ای که موجب تضییع حقوق دیگران شود، جایز نیست.

رییس‌جمهور: عرضه‌های متنوع به بورس ادامه می‌یابد

رییس‌جمهور با بیان اینکه رونق و جهش اقتصادی در سایه مشارکت و محوریت یافتن مردم در اقتصاد محقق خواهد شد، گفت: ثبات، آرامش و اطمینان نسبت به آینده اقتصاد کشور می‌تواند به مشارکت هرچه بیشتر مردم در این حوزه بینجامد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اصلی‌ترین سیاست دولت را ایجاد آرامش در اقتصاد و همچنین ثبات در تصمیمات و سیاست‌ها و نبود ابهام و نگرانی نسبت به آینده اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: ایجاد فضایی مطمئن، آرام و با ثبات و دادن اطمینان خاطر به مردم نسبت به آینده اقتصاد کشور همواره مورد تاکید و توجه دولت بوده است. روحانی خاطرنشان کرد: دولت اجازه نداد که بدخواهان ایران به اهداف خود در آسیب زدن به اقتصاد کشور دست یابند اگر چه ممکن است در این جنگ شدید اقتصادی، کندی‌هایی در تحقق اهداف و روند اجرای برنامه‌های دولت ایجاد شده باشد. رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و کمک به جهش تولید، تقویت بازار سرمایه را از جمله راه‌های تحقق این هدف برشمرد و افزود: بازار سرمایه ظرفیت قابل توجهی برای هدایت نقدینگی جامعه به سمت تولید و افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال دارد. روحانی با اشاره به تصمیم دولت در اجرای سیاست تقویت بورس، اظهار داشت: عرضه‌های متنوع، سودآور و مطمئن از دارایی‌های دولتی و عمومی در بورس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته با نظم و استمرار تداوم خواهد یافت و نباید در این موضوع هیچ کندی و تعللی صورت بگیرد. رییس‌جمهور گفت: کارشناسان بازار سرمایه نوسانات تصحیح کننده در بورس را امری عادی و طبیعی می‌دانند اما در عین حال باید از ناهماهنگی در اظهارنظرها و اقدامات اجتناب شود.

ماموریت  قالیباف  برای سه کمیسیون   مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه و اقتصادی ماموریت بررسی موضوع نحوه فروش اوراق سلف نفتی را داد. به‌گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه در توضیح جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی ساز و کارهای پیش فروش نفت گفت: با توجه به اینکه موضوع فروش اوراق سلف نفتی در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار دارد، لازم بود که همه نمایندگان در مجلس در جریان این موضوع قرار گرفته و در مجلس مورد بحث و بررسی  قرار گیرد. از این رو نزدیک به دو ساعت این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و روسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه گزارشی ارایه کردند و نمایندگان هم نظرات خود را مطرح کردند. وی افزود: جمع بندی این جلسات می‌تواند در تصمیم‌گیری نهایی شورای عالی اقتصادی موثر باشد. در نهایت مقرر شد سه کمیسیون انرژی، برنامه بودجه و اقتصادی به صورت جداگانه و در صورت ضرورت به صورت مشترک موضوع را رسیدگی و نهایی کنند. رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در آخر هفته جاری گفت: اعضای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و سایر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در کنار معاونت نظارت مجلس در روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکور سراسری نظارت دقیق داشته باشند.

فشار نخست وزیر عراق  برای کاهش تحریم‌های امریکا

یک روزنامه عربی در تحلیلی نوشت که نخست‌وزیر عراق در سفر قریب‌الوقوعش به امریکا به مسوولان این کشور فشار خواهد آورد تا تحریم‌ها علیه تهران را کاهش دهند. روزنامه العربی الجدید در تحلیلی به جنبه‌ها و اهداف سفر قریب الوقوع مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به امریکا پرداخت. در بخشی از این تحلیل آمده است که مصطفی الکاظمی در سفرش به امریکا تلاش خواهد کرد که به مقامات واشنگتن فشار بیاورد تا در رابطه با ایران راه‌حل‌های متعادل را بپذیرند و تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند. در این تحلیل آمده است: به سود عراق نیست که به یک طرف متمایل شود و با طرف دیگر دشمنی کند زیرا شرایط عراق نا بسامان است و توان تحمل فشار از هیچ طرفی را ندارد. در بخش دیگری از این تحلیل آمده است: این فرصتی حقیقی برای امتحان مهارت نخست وزیر عراق چه در زمان سفر و گفت‌وگو و چه بعد از سفر و اعلام نتایج آن به پارلمان است.

 

ارسال نظر