دنیای فناوری

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۷۵۷

حمله هکرها به کارزارهای انتخاباتی ترامپ و بایدن

هکرهای خارجی تلاش کرده‌اند به حساب‌های ایمیلی کارکنان کمپین‌های انتخاباتی جو بایدن (نامزد دموکرات انتخابات امریکا) و دونالد ترامپ نفوذ کنند. به گزارش دیجیاتو به نقل از رویترز، ظاهرا هکرهای چینی تلاش داشته‌اند به حساب‌های ایمیلی کارکنان در کمپین بایدن دسترسی پیدا کنند و هکرهای ایرانی کارکنان دونالد ترامپ را هدف این حملات قرار داده‌اند. شین هانتلی، رییس گروه خطرسنجی گوگل توییت کرده است که این هکرها با استفاده از حملات فیشینگ تلاش داشته‌اند به ایمیل‌های کارکنان کمپین‌های انتخاباتی در امریکا نفوذ کنند اما نشانه‌ای دال بر تضعیف شدن سیستم‌های امنیتی آنها در دسترس نیست. یکی از سخنگویان گوگل در مصاحبه با ورج گفته است که این شرکت شواهدی از موفقیت این حملات هکی به دست نیاورده  وگفت: «ما به کارکنان کمپین‌های انتخاباتی توصیه می‌کنیم که از مکانیزم‌های حفاظتی بیشتری برای کار و ایمیل‌های شخصی خود استفاده کنند.

برطرف شدن مشکل شرب چوئبده با همراهی همراه اول

با توجه به نیاز فوری به آب شرب در شهر چوئبده از توابع آبادان و نظر به زمانبر بودن نصب و راه‌اندازی مخزن پیش ساخته ذخیره آب که از روز گذشته عملیات احداث آن آغاز و طی ۵ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، آبفای آبادان جهت افزایش میزان آبرسانی به منطقه، اقدام به ارسال یک دستگاه آب شیرین کن سیار به شهر چوئبده کرده است. قرارداد ساخت این دستگاه آب شیرین کن در بهمن ماه ۹۷ در راستای مسوولیت اجتماعی شرکت ارتباطات سیار ایران برای اولین‌بار در تاریخ آبفای کشور، مابین شرکت همراه اول و امور آبفای منطقه‌ای آبادان به امضاء رسید. این دستگاه با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد ریال، پس از ساخت توسط یک شرکت دانش بنیان و به دست متخصصان ایرانی، با ظرفیت ۳۵۰ مترمکعب در روز آب خروجی (معادل ۲۳۰ هزار بطری آب معدنی) و با کیفیت مطلوب (EC ۵۰۰)، جهت بهره‌برداری در محل تصفیه خانه شهید باوی مستقر گردیده بود. از مزایای این دستگاه قابل حمل بودن آن است که در مواقع ضروری امکان خدمت‌رسانی به مناطق دیگر را به آسانی مهیا می‌سازد.

حرکت بازار سهام ومحصولات فولادی به سمت آرامش

زهرا مسافر: فولادمبارکه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور، نقش تاثیرگذاری در تولید، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش افزوده برای ذی‌نفعان و اقتصاد کشور داشته است. این گروه سال گذشته به‌رغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، به تولید ۶ میلیون و ۴۵۳ هزار تن کلاف گرم و فروش ۷ میلیون و ۵۸۰ هزار تن محصول به ارزش ۳۹۱ هزار میلیارد ریال دست یافت. همچنین گروه فولادمبارکه در دو ماه ابتدایی سال ۹۹ در سالی که جهش تولید نام‌گذاری شده به کسب رکوردهای متعدد دست یافت. حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه ضمن تشریح دستاوردهای این گروه در سال گذشته، از طرح‌ها و برنامه‌های آینده فولادمبارکه می‌گوید و به سهامداران خود اطمینان می‌دهد که نوسانات سهام این شرکت در بازار، ناشی از هیجانات ناشی از هجوم نقدینگی است و اساس منطقی ندارد؛ بنابراین جای نگرانی ویژه‌ای برای سهامداران وجود ندارد. زیرا بازار با رفتارهای کارشناسی ناشی از رویکرد جدید وزارت صمت و عرضه‌های پیاپی و پر حجم مبارکه، در آینده شاهد آرامش نسبی در بازار سهام و قیمت محصولات خواهد بود.

 

ارسال نظر