اشتیاق دوباره سهامداران به خرید سهام

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۳


مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس گفت: هفته گذشته تحت تاثیر شائبه‌های نتیجه مذاکرات هسته‌یی و خروج نقدینگی توسط فعالان سنتی بازار انتظار می‌رفت هفته‌یی کاملا نزولی را سپری کنیم در صورتی که اشتیاق خریداران به خرید سهام موجب شد تا بازار سهام جو متفاوتی را نسبت به هفته‌های اخیر داشته باشد.

محمودرضا خواجه‌نصیری در گفت‌وگو با «تعادل» ادامه داد: با توجه به تمایل خریداران سهام در روزهای پایانی هفته گذشته برخی نمادها به‌خصوص نماد‌های بانکی با حجم معاملاتی قابل توجهی همراه شدند که این موضوع زمینه‌ساز رونق دوباره بازار است.

وی با اشاره به ارزنده‌شدن قیمت‌ها اظهار کرد: با نگاهی به قیمت‌های مناسب سهام در بازار باید گفت اکنون زمان مناسبی است برای خریدهای منطقی و رشد نقدینگی در بازار، در حالی که بسیاری از کارشناسان توصیه‌هایی درخصوص خرید سهام در شرایط مناسب فعلی داشته‌اند، به نظر می‌رسد خریداران با اعتماد به روند بازار اشتیاق بیشتری نسبت به چند ماه اخیر پیدا کرده‌اند.


عرضه «سپاس» جلب دوباره اعتماد سهامداران

مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس درخصوص عرضه اوراق پاداش سهامداری گفت: عرضه این اوراق 2مزیت را به همراه دارد؛ نخستین مزیت بازگشت اعتماد به تالار معاملات و دومین مزیت جذب نقدینگی بیشتر به صندوق توسعه بازار سرمایه است.

خواجه‌نصیری افزود: از آنجایی که سود این اوراق 30درصد اعلام شده است افراد ریسک‌گریز با اعتماد به این اوراق می‌توانند از سود قابل‌توجهی بهره‌مند شوند، نتیجه این امر بحث و بررسی این اوراق در میان عموم و ترغیب ورود سهامداران جدید به بورس است.

وی با اشاره به رشد نقدینگی در صندوق توسعه بازار سرمایه بیان کرد: در حالی که فعالان سنتی بنا به شرایط فعلی و نزدیک‌شدن به عید نوروز درصد کمی از نقدینگی خود را از بازار خارج می‌کنند، عرضه این اوراق سهامداران جدیدی را وارد بورس خواهد کرد؛ به طوری که رشد سرمایه صندوق توسعه را به همراه خواهد داشت. مدیر نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و البته مثبت را یکی از مزایای این اوراق دانست و گفت: با توجه به دوره 13ماهه این اوراق و تحولات سهام‌های بنیادی زیرمجموعه آن، خریداران باید در انتظار روزهای طلایی باشند.


اوراق پاداش سهامداری طرحی تاثیرگذار

خواجه‌نصیری عرضه اوراق پاداش سهامداری در بورس را طرحی تاثیرگذار در شرایط بی‌ثبات فعلی بازار سهام عنوان کرد و گفت: با بررسی وضعیت فعلی بازار سرمایه ارایه طرح‌های تاثیرگذار مانند عرضه اوراق پاداش سهامداری تحولی مثبت را رقم می‌زند.

وی درباره جو منفی حاکم بر تالار حافظ اظهار کرد: در کنار افت چشمگیر قیمت سهام، جو روانی حاکم بر بازار روند منفی را در تالار معاملات ایجاد کرده، در نتیجه ارائه چنین طرحی اگر رفتار هیجانی سهامداران را نیز در بر داشته باشد خود اتفاقی در برابر این جو منفی محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر