اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۶۸

جریمه سنگین در انتظار وکلا و پزشکان متخلف

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در صورت سرپیچی وکلا و پزشکان از ثبت نام در سامانه امور مالیاتی، در زمان بررسی اظهارنامه، مالیات و جریمه سنگینی علیه متخلفان اعمال خواهیم کرد.

امیدعلی پارسا رییس کل سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: طبق قانون پزشکان وکلا و ۱۵ صنف دیگر که اعلام کردیم باید در سیستم سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام کنند. فرض کنید حال اصلاً کسی ثبت نام نکند، سازمان امور مالیاتی زمان بررسی اظهارنامه مالیاتی شخص که مربوط به خرداد ماه می‌شود، به موضوع عدم ثبت نام در سامانه ورود می‌کند.

وی افزود: در این حین، با استفاده از اطلاعات دیگری که در سازمان امور مالیاتی داشته و به اطلاعات آن شخص دسترسی داریم، از آن شخص به عنوان کسی که تکالیف مالیاتی خود را انجام نداده است یاد می‌شود و به این ترتیب مالیات و جریمه سنگینی برای این فرد در نظر گرفته می‌شود و اگر این شخص یک فرد اقتصادی باشد می‌داند که نمی‌ارزد فرار مالیاتی کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هنوز با متولیان بخش وکالت جلساتی در مورد ضرورت ثبت‌نام وکلا در سامانه امور مالیاتی نداشته‌ایم اما حتماً باید ترتیب برگزاری چنین جلسه‌ای را بدهیم. پارسا با اشاره به مالیات پزشکان نیز گفت: با پزشکان تفاهم نامه‌ای دو هفته قبل امضا کردیم و قرار شد مجموعه نظام پزشکی با تعامل خود پزشکان تا پایان بهمن ماه، فرایند ثبت نام در سامانه را انجام دهد تا عدالتی که به دنبالش هستیم، محقق شود.

ثروت‌های منجمد دولت را به ثروت زاینده‌ مبدل می‌کنیم

خزانه‌دار کل کشور با بیان اینکه به دنبال تبدیل ثروت منجمد دولت به ثروت زاینده‌ هستیم، گفت: مطلقا به دنبال فروش دارایی‌های دولت به هر قیمتی نیستیم. به گزارش مهر، رحمت‌الله اکرمی عصر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی صاحب‌نظران اقتصادی با وزیر امور اقتصادی و دارایی با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت، اظهار کرد: ما از دارایی‌های دولت به درستی استفاده نمی‌کنیم، برای استفاده بهینه باید قدم‌هایی‌برداریم. معاون وزیر اقتصاد افزود: برای مولدسازی دارایی‌های دولت، ابتدا باید دارایی‌ها را احصا کنیم که این کار قاعدتاً با سامانه‌های خزانه‌داری انجام می‌شود؛ پس از احصا شدن، باید قیمت دارایی‌ها را مشخص کنیم. وی ادامه داد: باید دارایی‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم. دارایی‌هایی که به آنها نیاز داریم و دارایی‌هایی که مازاد تلقی می‌شوند. اکرمی تصریح کرد: برخی می‌گویند چون دولت نمی‌تواند نفت بفروشد اموال خود را به هر قیمتی خواهد فروخت؛ مطلقاً اینطور نیست. آنچه که ما در وزارت اقتصاد به دنبالش هستیم یافتن بهترین راه برای استفاده بهینه از این دارایی‌هاست. ما به دنبال تبدیل ثروت منجمد به ثروت زاینده هستیم. خزانه‌دار کل کشور تاکید کرد: مطلقاً به دنبال این نیستیم دارایی‌های دولت را به هر قیمتی بفروشیم یا اینکه چون درآمد نداریم به دارایی‌ها به چشم درآمد نگاه کنیم.

واریز عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود.

مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود. بر اساس اعلام قمصریان، هیات وزیران مبلغ ثابت دوازده میلیون ریال را به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۸ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) تعیین کرده است.  بر اساس مصوبه هیات دولت، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز به مبلغ ثابت دوازده میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذی‌ربط قابل پرداخت است.

قمصریان افزود: خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق‌التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: شرکت‌های دولتی موظفند از پرداخت هر نوع مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیات‌مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها مکلفند نظارت لازم در این خصوص اعمال نمایند.

 

ارسال نظر