اعتماد ترکیه به ایران در صادرات گاز

۱۳۹۳/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۱

صادرات روزانه ٣٠‌میلیون مترمکعب گاز به ترکیه در فصل زمستان باعث ایجاد اعتماد و اعتبار بین‌المللی برای صنعت گاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: در حالی ترکیه در سال٩٣ شکایتی مبنی بر اینکه شرکت ملی گاز ایران امکان تامین پایدار گاز را ندارد به دادگاه برد که این شرکت توانسته است تعهد صادرات را بدون کوچک‌ترین محدودیتی اجرا کند.

حمیدرضا عراقی افزود: شرکت ملی گاز ایران با حرکتی که امسال انجام داد توانست دادگاه را قانع کند که چنین مشکلی وجود ندارد و این مورد تبدیل به اعتماد بین‌المللی برای صنعت گاز شده است.

وی یادآور شد: با شکایت ترکیه به دادگاه و حکم دادگاه مبنی بر اینکه ایران توان تحویل پایدار گاز را دارد؛ دنیا متوجه شد که ایران می‌تواند بدون وقفه به تعهدات خود پایبند باشد و می‌توانند به ایران در زمینه صادرات گاز اعتماد کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید و پایداری انتقال گاز ضریب اطمینان مشتریان خارجی را افزایش می‌دهد، گفت: باتوجه به افزایش تولید و پایداری صادرات گاز، کشورهای همسایه نیز علاقه‌مندند از پتانسیلی که ایران دارد برخوردار شوند.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: از سوی دیگر افزایش تولید گاز در داخل نیز باعث ایجاد رونق در اقتصاد کشور و ادامه روند فعالیت‌های توسعه‌یی شرکت‌های داخلی در روزهای اوج مصرف گاز در بخش خانگی شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌ها و در پی آن کاهش مصرف سوخت‌های مایع و کاهش آلودگی، رفاه عمومی نیز در کشور افزایش یافت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر