دنیای فناوری

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۵۳

قابلیت جدید واتس‌اپ برای مدیریت پیام‌ در گروه‌ها

واتس‌اپ در جدیدترین نسخه بتای نرم‌افزار خود به ادمین گروه‌های واتس‌اپی اختیار تعیین تاریخ انقضا برای پیام‌های ارسالی در گروه را داده است، کاری که ضمن تسهیل مدیریت پیام‌ها به خالی شدن حافظه دستگاه‌ نیز کمک می‌کند. به گزارش ایرنا، خبرها از آن حکایت دارد که پیام‌رسان واتس‌اپ به دنبال آزمایش ویژگی جدید «پیام‌های ناپدیدشونده» است و همان‌طور که از نام آن پیداست، پیام‌ها را بعد از مدت معینی به‌طور خودکار حذف می‌کند. این قابلیت ابتدا در نسخه بتا واتس‌اپ برای نسخه ۲.۱۹.۲۷۵ اندروید ظاهر شد و پیش‌بینی می‌شد هم برای چت‌های گروهی و هم چت‌های خصوصی قابل استفاده باشد. اکنون واتس‌اپ در جدیدترین نسخه بتای خود برای دستگاه‌های اندرویدی، تغییراتی را در این ویژگی ایجاد کرده است. در بین این اصلاحات، نام این قابلیت جدید از پیام‌های ناپدیدشونده

(Disappearing Messages) به حذف پیام‌ها (Delete messages) تغییر یافته است. از جمله دیگر تغییرات ایجادشده، برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه این قابلیت تنها در گروه‌ها کار می‌کند و در چت‌های خصوصی نمی‌توان برای پیام‌ها تاریخ انقضا تعیین کرد. به این ترتیب ادمین‌های گروه‌های واتس‌اپی می‌توانند از این به بعد با استفاده از این قابلیت جدید پیام‌ها و مکالمات قدیمی در گروه را به آسانی مدیریت کنند. با توجه به اینکه مکالمات انجام‌شده در گروه‌های واتس‌اپی حافظه دستگاه را اشغال کرده و حجم بک‌آپ‌های آنلاین را افزایش می‌دهند، اینکه با پاک کردن پیام‌های قدیمی بخشی از حافظه را خالی کرد، قابلیتی کاربردی است.

دکمه‌های مجازی گوشی‌ها را  ضدآب می‌کند

در سال 2020 با از راه رسیدن گوشی‌های مجهز به دکمه‌های مجازی شاهد ارتقای قابل توجه قابلیت‌های ضدآب آنها خواهیم بود. به گزارش فارس، یکی از عوامل آسیب‌پذیر شدن گوشی‌ها در برابر آب استفاده از دکمه‌های فیزیکی در آنها است. پیش‌‌بینی می‌شود در سال 2020 طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها تنها شاهد وجود دکمه‌های مجازی باشند و همین موضوع جلوی نفوذ آب به تلفن‌های همراه را می‌گیرد. در حال حاضر اکثر گوشی‌ها دارای دکمه‌هایی برای تنظیم صدا، روشن و خاموش کردن و غیره هستند. اما استفاده از حسگرهای مافوق صوت نصب دکمه‌های مجازی را روی گوشی‌ها ممکن می‌کند که مهم‌ترین مزیت آنها طراحی بدنه گوشی به شکل یکپارچه و افزایش دوام و عمر تلفن‌های همراه است. یک موسسه نوپا به نام التراسنس در حال مذاکره با برخی شرکت‌های سازنده تلفن همراه است تا این فناوری را در اختیار آنها قرار دهد. این شرکت به همین منظور تراشه کوچکی در ابعاد 1.4 میلی‌متر در 2.4 میلیمتر تولید کرده که در ازای آن به 0.5 میلی‌متر می‌رسد و امواج صوتی غیرقابل شنیدن توسط انسان را تولید و انتقال فرامین را با دکمه‌های مجازی ممکن می‌کند.

همکاری «اپل» و «شارپ» برای تولید نمایشگر

اپل و شارپ درصدد راه‌اندازی یک کارخانه جدید به منظور تولید نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند هستند. به گزارش ایسنا، دو غول تکنولوژی در شرق و غرب جهان، یعنی اپل در امریکا و شارپ در ژاپن به تازگی تصمیم گرفته‌اند که با همکاری یکدیگر به توسعه و تولید نمایشگرهای اولد (OLED) جدید مخصوص گوشی‌های هوشمند بپردازند. اپل که از سال گذشته تاکنون برای تولید و عرضه گوشی‌های جدید آیفون نیازمند فناوری صفحه نمایش اولد است، مجبور بوده تا برای تامین قطعات و نمایشگرهای موردنیاز خود به شرکت‌های کره‌ای همچون سامسونگ و ال‌جی که رقیبان سرسخت آن به شمار می‌یروند، روی بیاورد که این موضوع به‌عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران، تاکنون ضرر و زیان‌های متعددی را برای اپل ایجاد کرده است. اکنون به نظر می‌رسد اپل و شارپ به‌دنبال احداث و راه‌اندازی یک کارخانه اختصاصی برای تولید نمایشگرهای اولد مخصوص گوشی‌های هوشمند هستند تا از هزینه‌های مازاد تامین قطعات از سایر شرکت‌های خارجی بکاهند.

تولید دوربین امنیتی  ویژه منازل کوچک

یک شرکت تجاری از تولید دوربین‌های امنیتی جدید و ویژه‌ای خبر داد که به‌طور خاص برای استفاده در منازل کوچک و دارای اتاق‌ها و فضای باز متنوع تولید شده‌اند. به گزارش فارس، شرکت هیک ویژن دوربین‌های امنیتی تازه‌ای به نام‌ای پی ویلا را عرضه کرده که از دقت دو مگاپیکسل برای تهیه تصاویر فراگیر از محیط اطراف برخوردارند. این دوربین‌ها همچنین می‌توانند هرگونه اختلال در تصویر یا موانع مزاحم محیطی را به‌طور خودکار حذف و کیفیت تصاویر را به‌طور خودکار اصلاح کنند. دوربین‌های یادشده دسترسی جامع به محیط یک ساختمان کوچک و اطراف آن را ممکن می‌کنند. دوربین‌های جدید مقرون به‌صرفه و ارزان بوده و نصب آنها هم ساده است. دسترسی به محتوای این دوربین‌ها از طریق شبکه‌های اترنت و نیز وای‌فای و نیز با سیم‌کشی ممکن است. برای مشاهده محتوای دوربین‌های یادشده می‌توان از رایانه‌های عادی یا گوشی استفاده کرد. این دوربین‌ها استانداردهای IP65 و IK08 را دریافت کرده و لذا در برابر باد، باران، برف، رطوبت و ضربه تا حد زیادی مقاومت می‌کنند. این دوربین‌ها حتی در نور کم هم می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

ارسال نظر