روی خط شرکت‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۰۸

  سود هر سهم «سبزوا» کاهشی بود:  شرکت سیمان لار سبزوار در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۱۰۶ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۳۲۹ ریال اعلام شده بود، از کاهش ۶۸ برخوردار بود. به گزارش سنا، شرکت سیمان لار سبزوار با سرمایه ۵۹۹ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال، صورت‌های مالی ۱۲ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد. شرکت سیمان لار سبزوار در دوره یاد شده، مبلغ ۶۳ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۱۰۶ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۶۸ درصدی برخوردار است. این شرکت فرابورسی سود انباشته پایان دوره را با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته، مبلغ ۲۹۷ میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال اعلام کرده است. شرکت سیمان لار سبزوار کاهش ۱۰۰ درصدی سایر درآمدهای غیرعملیاتی را از جمله دلایل کاهش سود هر سهم اعلام کرده است. «سبزوا» در دوره ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به شهریور ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۱۹۷ میلیارد و ۴۸۹ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین‌ترتیب مبلغ ۳۲۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود. همچنین براساس این گزارش، سیمان لار سبزوار در صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، زیان هر سهم را ۳۳ ریال و زیان خالص را ۱۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال اعلام کرده بود.

  پرتفوی بورسی «تاپیکو» ۲۰۸هزار میلیارد ریال بزرگ‌تر شد: شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه توانست پرتفوی بورسی خود را ۲۰۸هزار و ۱۰۹میلیارد ریال بزرگ‌تر کند. شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه اعلام کرد سود هرسهم ۴۶ریال محقق شده است.

این شرکت در گزارش ۶ماهه خود به سود عملیاتی ۴هزار و ۱۸۶میلیارد ریالی اشاره دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته۶۹درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر سود خالص «تاپیکو» با افزایش ۱۱۹درصدی به مبلغ ۳هزار و ۷۲۷میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با افزایش ۲۷درصدی به مبلغ ۷هزار و ۹۸۴میلیارد ریال رسید. شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، براساس آخرین گزارش منتشر شده خود اعلام کرد که با توجه به پرتفوی سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، این پرتفوی ۲۰۸هزار و ۱۰۹میلیارد و ۷۰۴میلیون ریال بزرگ‌تر شده است. در این پرتفوی بهای تمام شده با افزایش ۴هزار و ۵۸۳میلیارد ریالی به مبلغ ۷۵هزار و ۳۳۹میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار آن با افزایش ۶۸هزار و ۷۱۱میلیارد ریالی به ۲۸۳هزار و ۴۴۹میلیارد ریال بالغ شده است. «تاپیکو» در این گزارش کل مبلغ واگذاری‌ها را یک هزار و ۵۷۸میلیارد ریال اعلام کرد که در این دوره به سود یک هزار و ۴۷۱میلیارد ریالی دست یافته است. این شرکت همچنین در این دوره به مبلغ ۴هزار و ۶۹۰میلیارد ریال سهام بورسی خریداری کرده و به پرتفوی خود افزوده است. این شرکت درباره برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه‌های مالی خود اعلام کرد که تسویه و کاهش تسهیلات بانکی از برنامه‌های هلدینگ در چند سال اخیر بوده و در سال مالی آتی نیز کاهش تسهیلات دریافتی در برنامه‌های هلدینگ خواهد بود. از سوی دیگر «تاپیکو» در نظر دارد به اصلاح ساختار مالی پرداخته و در برخی از شرکت‌های زیرمجموعه با انجام افزایش سرمایه مطالعه و بررسی ظرفیت‌های موجود آنها به استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده بپردازد. علاوه بر این با خروج از شرکت‌های کم بازده و خارج از استراتژی و اصلاح پرتفوی واگذاری املاک و دارایی‌های غیرمولد شرکت‌های گروه به ادغام برخی شرکت‌های گروه اقدام کند که این اقدام‌ها در راستای اصلاح پرتفوی و چابک‌سازی تهیه صورت‌های مالی برخی از شرکت‌های گروه براساس استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) عملیاتی می‌شود.

  پوشش سود تلفیقی ۷۷۹ریالی «کگل» برای هرسهم: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در صورت‌های مالی میان دوره‌ای تلفیقی ۶ماهه اعلام کرد به ازای هر سهم ۷۷۹ریال سود پوشش داده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در آخرین گزارش تلفیقی منتشر شده در سامانه کدال اعلام کرد که طی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود عملیاتی شرکت به ۳۱هزار و ۵۱۳میلیارد ریال، سود خالص به ۳۰هزار و ۴۵۱میلیارد ریال و سود انباشته به ۳۰هزار و ۴۹۵میلیارد ریال رسیده است. «کگل» پیش از این در گزارش ۶ماهه شرکت اصلی اعلام کرده بود که به ازای هر سهم ۶۹۹ریال سود محقق کرده است. همچنین سود عملیاتی را ۲۷ هزار و ۷۳۶میلیارد ریال، سود خالص را ۲۵هزار و ۱۶۵میلیارد ریال و سود انباشته را ۲۸ هزار و ۶۰۸میلیارد ریال اعلام کرد.

این شرکت در نظر دارد با توجه به امکان تولید، ١٢میلیون تن گندله در سال ٩٨ و با توجه به ظرفیت حمل این شرکت فراهم آورد. همچنین مدیریت شرکت پیش بینی کرده که تا پایان سال ٩٨ فروش به ۱۰/۵میلیون تن گندله خواهد رسید. «کگل» درخصوص فروش کنسانتره داخلی اعلام کرده است که با توجه به قراردادهای بین مشتریان و سهمیه‌های مورد توافق با شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان بتواند تا پایان امسال، ٢میلیون تن کنسانتره به مشتریان داخلی به فروش برساند. شایان ذکر است افزایش ظرفیت خطوط ۵، ۶ و۷ کنسانتره از ۶میلیون تن در سال به ۸.۱ میلیون تن در سال و همچنین افزایش ظرفیت خطوط گندله‌سازی ۱ و ۲ از برنامه‌های با اهمیت این شرکت است.

 

ارسال نظر