اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۱۳۹

چهار عضو شبکه سلطنت‌طلبان در اصفهان دستگیر شدند

اصفهان|مسوول روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان از دستگیری چهار نفر از اعضای شبکه موسوم به سلطنت طلبان خبر داد.

سرهنگ علی قومیان دیروز افزود: با اقدام اطلاعاتی و عملیاتی سازمان اطلاعات سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان این افراد شناسایی و دستگیر شدند.وی اظهار داشت:  این افراد که روز گذشته برای برگزاری جلسه‌ای با موضوع موج دوم اغتشاشات در منزل یکی از اعضا حضور داشتند دستگیر شدند.مسوول روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اصفهان افزود: در بازرسی از منزل مذکور تعدادی شب‌نامه، پرچم شیر و خورشید، ابزار شعارنویسی و شیشه‌های بمب‌های آتش‌زا کشف شد.

توصیه‌های ملک ‌مدنی  برای امروز اصفهان

اصفهان|محمدحسن ملک‌مدنی، از شهرداران پیشین اصفهان در دهه شصت، با اشاره به پیشینه شهر و نقش فعلی مدیران شهر، ‌اظهار کرد: تاریخ را نمی‌توان تغییر داد یا با نگرش‌های خود آن را تحلیل کرد، تاریخ‌سازان، مدیران امروزی شهری هستند، شهر دارای کالبد و محتوا است. در سال‌هایی موفق نبوده‌ایم در کالبد شهری یادگاری از دوران خود بر جای بگذاریم و گاهی نیز تخریب کرده‌ایم، جبران این موارد سخت و طولانی است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، ملک‌مدنی در نخستین نشست از سلسله‌نشست‌های «تجربه شهر» با موضوع «مرور تجارب مدیریتی شهرداران دهه ۶۰ شهرداری اصفهان» با بیان اینکه میدان نقش جهان را شاه‌عباس احداث کرده و این میدان آبروی دنیا است، تصریح کرد: اصفهان هم‌اکنون با توجه به شرایط موجود اسیر و گرفتار شده است. در حالی که حق اصفهان این نیست که پس از 40 سال همچنان نتوانسته‌ایم هتلی در خور برای این شهر بسازیم و توریست را در این شهر افزایش دهیم.

نارضایتی شهروندان خرمدشت تاکستان از واحدهای آلاینده

قزوین|بخشدار خرمدشت گفت: فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در شهرک صنعتی خرمدشت موجب نارضایتی ساکنان این بخش شده است. علی‌اکبر موسوی‌والا دیروز افزود: متاسفانه فعالیت تعدادی از واحدهای صنعتی آلاینده در شهرک صنعتی خرمدشت باعث شده تا مردم ساکن در این ناحیه از بوی نامطبوع و همچنین پراکنده شدن مواد شیمیایی در هوا اعلام نارضایتی کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چند مرتبه در این رابطه با مسوولان استان نامه‌نگاری شده، اظهار داشت: این واحدها شامل تولید ایزوگام، قیر، آسفالت و همچنین فرآوری مشتقات نفتی (گازوییل) هستند که برای برخورد با آنها اطلاعات لازم نیز به سازمان حفاظت محیط زیست استان داده شده است.

موسوی‌والا با اشاره به اینکه واحدهای آلاینده متاسفانه از هیچ امکانات پیشگیرانه جهت انتشار بوی نامطبوع از جمله فیلتر استفاده نمی‌کنند، افزود: این واحدهای آلاینده نه به صورت مستمر بلکه در ساعاتی خاص فیلتراسیون دودکش شرکت را آزاد کرده و مواد آلاینده را به بیرون از شرکت هدایت می‌کنند.

ادامه استانداردسازی  واحدهای تولیدی

رشت|مدیرکل استاندارد گیلان تأکید کرد: استاندارد‌سازی در واحدهای تولیدی با قوت بیشتری دنبال خواهد شد تا از ورود کالاهای تقلبی به بازار جلو‌گیری شود. داریوش اشکانی پور دیروز در مراسم افتتاح ساختمان اداری لاهیجان با بیان اینکه این پروژه از سال ۸۹ آغاز شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این اداره به دنبال پوشش واحدهای تولیدی شرق استان گیلان هستیم.وی با بیان اشاره به اینکه بعد از آستارا و رودبار این سومین ساختمان اداری زیر مجموعه استاندارد استان گیلان است، افزود: نشان استاندارد یک نماد ملی است و مردم قبل از خرید کالا به این نشان توجه می‌کنند.مدیرکل استاندارد گیلان در ادامه با بیان اینکه همان‌گونه که استاندارد خود را به روز می‌کند نظام تقلب نیز از روش‌های جدیدی بهره می‌گیرد، ادامه داد: استاندارد‌سازی در واحدهای تولیدی با قوت بیشتری دنبال خواهد شد تا از ورود کالاهای تقلبی به بازار جلو‌گیری شود.وی با بیان اینکه گام‌های خوبی در زمینه استانداردسازی واحدهای تولیدی برداشته شده است، گفت: البته هنوز در زمینه تجهیز آزمایشگاه‌ها به حمایت و کمک مسوولان نیاز داریم.

کشف محموله قاچاق به ارزش ۵۶ میلیارد در گمرک آستارا

رشت|مدیرکل گمرک آستارا از کشف محموله قاچاق به ارزش بیش از ۵۶ میلیارد ریال در گمرک خبر داد و گفت: پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.رسول امیدی اظهار کرد: در هفته جاری کارکنان گمرک آستارا حین انجام تشریفات و کنترل یک دستگاه کامیون ترانزیتی از مبدا گمرک شهید رجایی، متوجه وجود اختلاف و مغایرت در تصاویر اسکن گمرکات مبدا و مقصد شدند.وی ادامه داد: به همین منظور محموله مربوطه به‌طور دقیق مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که در نتیجه مقایسه با اسناد بارگذاری شده در سامانه الکترونیک گمرک مشخص شد که کالای اظهار شده در مبدأ، مکمل‌های غذایی و مواد انرژی زا بوده که با غذای دام و طیور (ذرت‌خرد شده) جایگزین شده است.

 

ارسال نظر