کوتاه ازمنطقه

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۴۱۳

پلیس پاکستان صدها  معترض را به خیانت متهم کرد

پلیس پاکستان صدها تن از فعالان حقوق بشری و دانشجویان را به اتهام فتنه و بیان سخنان توهین‌آمیز علیه ارتش متهم کرده است. به‌گزارش آسوشیتدپرس، این اتهام‌زنی به اعتراض‌ها برای برداشته شدن ممنوعیت فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها مرتبط است. این اقدام پلیس درست چند ساعت پیش از توئیت عمران خان نخست‌وزیر، صورت گرفت که گفته بود ممنوعیت اتحادیه‌های دانشجویی را پایان می‌دهد.

آماده‌باش نیروهای امنیتی در نجف عراق

در پی شدت یافتن موج اعتراض‌ها و اقدامات خرابکارانه در نجف و کربلا فرماندهی عملیات فرات میانی و رییس پلیس نجف تمام نیروهای امنیتی را فراخوانده و حالت فوق‌العاده اعلام کردند. این در حالی است که مسیرهای اصلی کربلا دوشنبه همچنان توسط معترضان مسدود شده بود. به‌گزارش سومریه‌نیوز، فرماندهی عملیات فرات و فرماندهی پلیس نجف ضمن اعلام حالت آماده‌باش کامل تمام نیروهای خود را فراخواندند.

کاهش ۴۶درصدی کمک‌های جهانی به افغانستان

وزارت اقتصاد کابل اعلام کرده در طول ۹سال گذشته کمک‌های جهانی به افغانستان ۴۶درصد کاهش یافته است. به‌گزارش خبرگزاری افق، وزارت اقتصاد افغانستان گفته از ۲۰۱۰ تاکنون، میزان کمک‌های جامعه جهانی به افغانستان از 7/15 میلیارد دلار به 4/8 میلیارد دلار رسیده که کاهش ۴۶درصدی را نشان می‌دهد. در ۲۰۱۶ در نشست بروکسل، ۲۹ کشور به پرداخت کمک ۱۱میلیارد دلاری به افغانستان متعهد شدند اما تاکنون پنج میلیارد دلار از این وعده محقق شده است.

وعده کوربین برای توقف فروش تسلیحات به عربستان

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفته در صورت پیروزی در انتخابات آتی، حزب کارگر مانع فروش تسلیحات نظامی به عربستان خواهد شد. به‌گزارش یورونیوز، جرمی کوربین گفته: «برای پایان دادن به جنگ یمن در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات آتی مانع فروش تسلیحاتی می‌شود که برای ویران کردن یمن مورد استفاده قرار می‌گیرند.» او گفته حزب کارگر خلاف دولت محافظه‌کار از فروش تسلیحات نظامی به عربستان برای ادامه جنگ در یمن حمایت نمی‌کند.

 

ارسال نظر