بومیسازی 33 قطعه با فناوری بالا در جهاد خودکفایی ایرانخودرو
مدیرعامل ایرانخودرو گفت: به منظور تحقق اهداف تعیین شده در جهاد خودکفایی، تاکنون بومیسازی و تولید انبوه 33 قطعه از مجموع قطعات هدفگذاری شده محصولات ایرانخودرو، 7. 16میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است.
به گزارش ایلنا، فرشاد مقیمی در نشست با معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تحقق بومیسازی صنعت خودرو نیازمند همکاری مستمر این صنعت با دانشگاه، مراکز علمی و شرکتهای دانشبنیان است که در این زمینه گامهای خوبی برداشته شده است. او با اشاره به روند کاهشی خودروهای کف و دارای کسری قطعه، عنوان کرد: خودروهای دارای کسری قطعه از 61 هزار دستگاه در هفته اول شهریورماه هماکنون به کمتر از 25 هزار دستگاه رسیده که تا پایان دیماه به صفر میرسد.
مقیمی از افزایش آمار تولید خودروی کامل و بدون کسری با همکاری سازندگان خبرداد و افزود: تولید بدون کسری (عبور مستقیم) از سه درصد تولید روزانه در هفته اول مهر به 51 درصد در انتهای آبانماه رسیده است. او با اشاره به وجود 7 هزار ون فرسوده در کشور، تصریح کرد: تولید ون وانا با موتورEF7 پایه گازسوز درصورت تامین نقدیندگی مورد نیاز از دوماه آینده آغاز میشود. مدیرعامل ایرانخودرو اظهار کرد: در تفاهمنامه با تاکسیرانی 6هزار دستگاه ون وانا با موتورملی طی سه سال تحویل این ناوگان خواهد شد. او درخصوص تعهدات معوق در فروش فوری محصولات افزود: تعهدات معوق در فروشهای فوری، در هفته اول شهریورماه سه هزار و 700 دستگاه بوده که تمامی آن تا هفته اول آبان ماه عمل شده و درحال حاضر فروش فوری، تعهد معوقی ندارد.مدیرعامل ایرانخودرو تاکید کرد: امسال و سالهای آینده ارتقا و طراحی پلتفرمهای بهروز برای تولید محصولاتی با نشان ایرانی در جهت حفظ و توسعه صادرات و بومیسازی قطعات مورد نیاز در فرآیند تولید خودرو و توسعه دانش طراحی در قطعهسازان در دستورکار ایرانخودرو قرار دارد.
در ادامه معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تمرکز وزارت صمت بر تولید داخلی است و به عنوان نمونه در صنعت خودرو، بومیسازی۳۵۰ میلیون یورویی قطعه و مجموعه خودرو هدفگذاری شده است. سعید زرندی با اشاره به اینکه براساس قانون، ۴۰درصد منابع بانک مرکزی باید به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد افزود: باید روشهای جدید تامین مالی تولیدکنندگان در بانک و بورس ایجاد شود. او در زمینه تامین نقدینگی و سرمایه در گردش خودروسازان اظهار کرد: طرح ایجاد فرصتهای سرمایهگذاری و مشارکت در تولید و جذب سرمایههای مردمی یکی از راههای تامین نقدینگی است که خودروسازان باید در این مسیر گام بردارند. زرندی تاکید کرد: استفاده از طرح تامین مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی نوین، مسیر دیگری برای تامین مالی برای رونق تولید است. همچنین مدیرعامل ایرانخودرو در بازدید سرزده از تعمیرگاه مرکزی شماره 1 این شرکت، بر افزایش کیفیت خدمترسانی به مشتریان و ارتقای سطح رضایتمندی آنان تاکید کرد. در این بازدید در گفتوگوی مستقیم و تماس تلفنی با چند نفر از مشتریان، وضعیت خدمت رسانی را بررسی و میزان رضایت از خدمات تعمیرگاه را مورد ارزیابی قرار داد. او در بازدید از مرکز صافکاری و نقاشی تخصصی تعمیرگاه مرکزی و همچنین مرکز خدمتدهی به دارندگان خودروهای گیربکس اتوماتیک ایرانخودرو ضمن ویژه خواندن امکانات ایجاد شده در این تعمیرگاه، خواستار ارایه طرحهای زودبازده برای بهرهبرداری بیشتر از ظرفیتهای موجود در این تعمیرگاه شد. مقیمی همچنین بر افزایش بهره وری در تعمیرگاه مرکزی و ارایه طرح برای توسعه تعمیرگاه و افزایش سطح کیفیت خدمات به مشتریان تاکید کرد.بابک سلاجقه، مدیرعامل شرکت بازرگانی و خدمات همگام خودرو نیز در این بازدید توضیحاتی درباره خدمات تعمیرگاه مرکزی شماره یک به مدیرعامل ایرانخودرو ارایه کرد. او گفت: این تعمیرگاه با ارایه خدمات تخصصی رنگ و بدنه با بهرهگیری از تجهیزات مدرن از جمله کورههای رنگ پیشرفته، خشککن موضعی IR، میکسر تمام اتوماتیک، اتاق ترکیب و ساخت رنگ مطابق با استانداردهای روز اروپا و همچنین بهرهمندی از رنگهای بسیار باکیفیت، سعی دارد ضمن تضمین کیفیت نهایی کار، زیبایی را به خودروی مشتریان بازگرداند.
