جزئیات جریمه مشمولان غایب برای معافیت

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۴۱

اهالی بهارستان در جریان بررسی لایحه بودجه سال94 به یکی از خبرسازترین بخش‌های بودجه سال آینده کشور درباره جریمه معافیت‌های سربازی رسیدند. این بند که مورد تصویب کمیسیون قرار گرفته بود بعد از تصویب در صحن علنی راهی شورای نگهبان می‌شود تا در صورت نظر مساعد شورای نگهبان برای اجرا ابلاغ شود. نمایندگان مجلس نهم در رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه در‌ بندی از تبصره 16 این لایحه که جریمه مدت غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی را در نظر داشت به دولت اجازه داد تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت غیبت، معاف کند.

همچنین تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

براساس این گزارش، به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال 10درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از 6ماه، یک سال محسوب می‌شود و نیز برای مشمولان متاهل 5درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند 5درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود. به گزارش ایسنا، در جریان رسیدگی به این بند از لایحه بودجه 94، رسایی نماینده تهران در اخطاری با استناد به اصل سوم بند 9 قانون اساسی گفت: آنچه که می‌خواهیم تصویب کنیم برخلاف قانون است و حتی افرادی که سرباز هستند می‌توانند با پرداخت مبلغی معافیت بگیرند که این خلاف امنیت ملی است.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار اظهار کرد: این موضوع نیز مانند جریمه راهنمایی و رانندگی است. می‌توانیم طور دیگری به آن نگاه کنیم در واقع اشکال قانون اساسی ندارد. اگر شورای نگهبان ایراد گرفت می‌توانیم در آن زمان بررسی کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر