اخبار

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۱۴

30هزار تومان برای هر استعلام املاک

نمایندگان مجلس در جلسه علنی و در جریان رسیدگی به بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 94 به ثبت اسناد اجازه دادند علاوه‌بر تعرفه مصوب دریافتی برای هر مورد پاسخ الکترونیک به استعلامات املاک 30 هزار تومان دریافت کند. به گزارش ایسنا، به موجب تبصره الحاقی یک لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید، به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجازه داده می‌شود به ازای هر مورد ارائه پاسخ الکترونیک به استعلامات و اعلام وضعیت املاک از بانک جامع اطلاعات املاک، علاوه‌بر تعرفه مصوب دریافتی، در مناطق شهری مبلغ سیصد هزار (300.000) ریال و در مناطق غیرشهری مبلغ یکصد هزار (100.000) ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.


جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سنگان

ساعت 5:30 صبح روز گذشته ۴۰ حکم قطعی مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سنگان توسط شهرداری تهران اجرا شد. به گزارش تسنیم، با حضور عوامل شهرداری تهران در منطقه سنگان بالا، پایین و میانی 40 حکم قطعی به مرحله اجرا درآمد. براساس این گزارش طی یک ماه اخیر شهرداری تهران با پیگیری دستگاه قضایی و معاون دادستان برای مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه سنگان این حکم را در دستورکار قرار داد.

این در حالی است که شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی طبیعی به ریاست معاون دادستان تشکیل جلسه داد که موضوع برخورد با تخلفات غیرمجاز توسط شهرداری تهران مطرح شد.

پس از بررسی‌های انجام‌شده و ارائه اسناد و مدارک از سوی شهرداری تهران موضوع توسط قوه قضاییه بررسی و طی دستوری عملیات شناسایی تخلفات ساخت‌و‌ساز در این اماکن انجام شد و براساس برآوردهای پیش‌بینی شده و همچنین طرح‌های ارائه شده به دستور مقام قضایی رسید.

همچنین براساس جلسات انجام شده با نیروی انتظامی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی و همچنین سازمان آب با محوریت شهرداری تهران، تصمیم به اجرای عملیات در صبح امروز گرفته شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر