اخبار کلان

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۰۲

فروش 461 میلیارد تومان کالای قاچاق و متروکه

معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه 461 میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول در قالب متروکه، قاچاق، قضایی و ضبطی و مخدر در 6 ماه نخست سال فروخته شد.

سید‌حسین میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد فروش کالاهایی که به این سازمان واگذار می‌شود، اظهارداشت: بر اساس آمارها تا تاریخ ۲ مهرماه ۹۸ بالغ بر ۷۷۳۹ ردیف کالا متروکه به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۶۵ میلیون و ۵۷۴ هزار تومان برآورد شده در اختیار سازمان برای فروش بوده است.

عضو هیات‌مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی افزود: همچنین ارزش کالاهای قاچاق ۷۷۹ میلیارد و ۶۸۲ میلیون تومان است که در قالب ۲۵۸ هزار و ۳۴۶ ردیف کالا در اختیار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق آمارها بالغ بر ۴۴۷ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان کالای قضایی با ۸۶۲۱ ردیف و نیز ۵۹۷ ردیف کالای ضبطی به ارزش یک میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان وجود دارد. در مجموع ۱۳۹۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان کالا اعم از متروکه، قاچاق، قضایی و ضبطی در این سازمان نگهداری می‌شود.معاون فروش سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه کالای قاچاق فروخته شده در 6 ‌ماهه نخست سال جاری ۲۸۱ میلیارد و ۳۲۳ میلیون تومان بوده است، بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۱.۸ درصد رشد دارد. همچنین ۱۵۴ میلیارد و ۵۶۴ میلیون تومان کالای متروکه فروخته شد که نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۹۴.۹ درصد افزایش یافته است.میرمعینی تصریح کرد: جمع فروش اموال منقول و غیرمنقول در 6 ماه نخست سال جاری ۴۶۱ میلیارد و ۹۵۱ میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۸.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.این مقام مسوول با تاکید بر اینکه در 6 ماه نخست سال جاری بالغ بر 3 میلیارد و 423 میلیون تومان کالا منهدم شده است، بیان کرد: در این مدت 997 میلیارد و 361 میلیون تومان کالا به صاحبان آنها مسترد شد.

بانک تعاونی سهامی عام تاسیس می‌شود

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره ایجاد بانک تعاونی سهامی عام گفت: در حال حاضر، مذاکره در قالب نظارت هوشمند برای ایجاد تعاونی‌های اعتبار روستایی در حال انجام است.

محمدجعفر کبیری همچنین از پیشنهاد برای تأسیس بانک تعاونی سهامی عام خبر داد و گفت: بانکی در مقیاس بانک توسعه تعاون نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای این بخش باشد. در این زمینه به تازگی پیشنهاداتی ارایه کردیم و در حال مذاکره هستیم. همچنین نسبت به افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اقدامات خوبی انجام داده‌ایم. در بودجه امسال با کمک مجلس هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک دیده شده است. در عین حال پیشنهاد رییس اتاق تعاون ایران را برای تأسیس بانک تعاونی سهامی عام داریم دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه قوانین بانک و بیمه خاص است اظهار کرد: پیش از هر چیز ابتدا باید اعتماد عمومی از دست رفته در حوزه تعاونی‌های اعتباری را با رویکرد شفافیت و نوآوری افزایش دهیم.کبیری درباره آخرین وضعیت مذاکره برای تأسیس بانک تعاونی سهامی عام گفت: در دنیا تأمین مالی خرد یکی از بهترین روش‌های تأمین مالی است، ما هم در این زمینه مذاکرات خود را برای تأمین مالی خرد شروع کردیم.معاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه در کنار گفت‌وگو و مذاکره در قالب نظارت هوشمند برای ایجاد تعاونی‌های اعتبار روستایی به دنبال تأسیس بانک تعاونی سهامی عام هستیم بیان کرد: امیدواریم در سال جاری به نتایج خوبی برسیم.

پرداخت معوقات کارگران هپکو در هفته جاری

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار از تامین اعتبار و پرداخت معوقات کارگران هپکو طی هفته جاری خبر داد.

کریم یاوری در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت تسویه مطالبات کارگاران هپکو گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته، اعتبار ٥٠ میلیارد تومانی برای تامین بخشی از سرمایه در گردش و تسویه معوقات کارگران به زودی و طی همین هفته توسط یکی از بانک‌های کشور تامین می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد با پرداخت حقوق و دستمزد کارگران این شرکت حداکثر تا پایان هفته، حقوق کارگران از این ماه به روز شود.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با بیان اینکه کارگران شرکت هپکو ٤ ماه مطالبات معوق دارند، اظهار کرد: در حال حاضر مطالبات معوق کارگران این شرکت حدود ١٨ میلیارد تومان است.

یاوری گفت: میزان حقوقی که به کارگران شرکت هپکو پرداخت می‌شود، ماهانه ۴ میلیارد تومان است.

این مقام مسوول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه خوشبختانه هفته گذشته تمام کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند، تاکید کرد: وزارت کار با بازداشت کارگران که به صورت مسالمت‌آمیز برای دریافت مطالبات معوق خود اعتراض می‌کنند مخالف است و امیدواریم با تعیین تکلیف مالکیت شرکت برنامه کار و تولید آغاز شود.

یاوری گفت: خوشبختانه با موافقت رییس‌جمهور برای واگذاری سهام عمده هپکو و همچنین تغییر مدیریت شرکت هر چه سریع‌تر این شرکت به چرخه تولید خود بازخواهد گشت.

 

ارسال نظر