بودجه آموزش و پرورش3 ‌برابر و حقوق معلمان ۴ برابر شده است

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۵۳۶۰۱
بودجه آموزش و پرورش3 ‌برابر و حقوق معلمان ۴ برابر شده است

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهوری روز گذشته برگزار شد. روحانی در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر ۳ برابر شده و در طول این ۶ سال حقوق معلمان ۴ برابر افزایش یافته است، ‌گفت: در کنار تلاش معلمین، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و دولت، امروز حس می‌کنیم کمبودی که باید بهتر جبران شود کدام است؟ از طرف دولت تمام تلاش ما این است وزارت آموزش و پرورش، بخش‌های مدیریتی و بخش‌های آموزشی همه بتوانند آماده کار باشند و فضا و مکان درس یعنی مدرسه به عنوان محیط آموزشی آماده باشند.

وی افزود: کاری که ما باید انجام دهیم این است که مدرسه‌ها را بسازیم و تعمیر کنیم، معلمان لازم را استخدام کنیم، بودجه آموزش و پرورش را به اندازه و به موقع تامین و پرداخت کنیم و در حد توان معلمان عزیز را یاری کنیم.

روحانی با اشاره به بخشی از اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: برای اینکه در یاد بماند، از آغاز دولت یازدهم بودجه آموزش و پرورش ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و امروز این بودجه ۴۶ هزار میلیارد تومان است. یعنی در طول ۶ سال این بودجه به سه برابر افزایش پیدا کرده است. رییس‌جمهور با اشاره به تغییر حقوق معلمان در دولت یازدهم و دوازدهم بیان کرد: حقوق معلمین در سال ۹۲ از بالای بالا تا پایین پایین بطور متوسط یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده و امروز حقوق معلمین شما ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بطور متوسط است یعنی در طول این ۶ سال تقریبا حقوق معلمین ۴ برابر افزایش پیدا کرده است. پس دولت در حد توان و امکانات تلاش کرده مدرسه بهتر، حقوق بیشتر برای معلمین، تلاش بیشتر برای کتاب‌های درسی شما و محیط مناسب برای آموزش و پرورش شما آماده کند.

وی افزود: در کنار دولت خانواده‌های شما هستند که بی‌تردید همه آرزویشان موفقیت شماست. موفقیت شما بزرگ‌ترین آرزوی آنهاست. درس خوب خواندن و یاد گرفتن و آماده شدن برای پله‌های ترقی در آینده، تا اینکه بتوانید بار مسوولیت را در آینده بر دوش بگیرید.

روحانی خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: شما نسل سوم و چهارم انقلاب هستید. نسل اول و دوم انقلاب در حال پایان مسوولیت و ماموریت خود است. همه کشور در اختیار شماست بنابراین شما باید آینده کشور را بسازید. پس خانواده‌ها باید به شما در این امر یاری برسانند و اگر مشکلی درمدرسه دارید خانواده شما بدون تعارف با مسوولان مدرسه درمیان بگذارند چون آموزش شما، آینده شما و زندگی شما بدون تعارف برای همه ما بسیار اهمیت دارد.

رییس‌جمهور با توجه به حقوق معلمان تاکید کرد: سنگین‌ترین بار روی دوش معلمین است. معلم‌ها هستند که آینده کشور را می‌سازند و این گل‌های زیبا و این بوستان را برای اینکه عطر آن در سراسر کشور بپیچد آماده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه زحمات معلمان قابل جبران نیست خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: معلمین برای شما همانند پدر و مادر هستند و همانقدر باید برای شما عزیز باشند و هم آنها شما را به عنوان فرزند عزیز خود می‌بینند. معلمینی موفق هستند که عشق به دانش‌آموزان و تربیت آنها دارند و احساس رضایت می‌کنند وقتی می‌بینند بچه‌ها چیزی را آموختند و راهی را یاد گرفتند و بر کمالات اخلاقی شان افزوده شده است. خیلی مهم است شما به اول مهر که نزدیک می‌شوید با احساس خوشحالی نزدیک می‌شوید یا با احساس سختی و غم.

او همچنین به رسم هر سال، همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست تا نظر خود را درباره محیط مدرسه مطرح کنند و بگویند که دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند.

پرسش مهر سال تحصیلی ۹۹-۹۸ که، بیستمین پرسش مهر و هفتمین پرسشی است که روحانی طرح می‌کند. به موضوع وضعیت محیط مدارس اختصاص داده شد و رییس‌جمهور از دانش‌آموزان سوال کرد: «محیط مدرسه از نظر شما چگونه است؟»

روحانی در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: دولت، معلمان و خانواده‌ها برای دلپذیرتر و شادتر شدن محیط مدارس چه کاری باید انجام دهند؟

 

ارسال نظر