روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۸۶۰

  پیام‌های دیدار «مقتدی صدر» با رهبر انقلاب اسلامی به دشمنان ؛ایلنا|

فرمانده عالیرتبه حشد الشعبی تأکید کرد که تصویر رهبر جریان صدر عراق در کنار رهبر معظم انقلاب و مکان جلوس او حامل پیام‌های روشنی برای دوستان و دشمنان است و روابط وی با ایران موضوع جدیدی نبوده و از پیش نیز وجود داشته است. به گزارش المیادین، «احمد الاسدی» رییس فراکسیون «سند ملی» و سخنگوی ائتلاف الفتح گفت: «مقتدی صدر زمانی که در عربستان سعودی یا قطر یا ایران حضور دارد، این امر به منافع عراق مرتبط است و ما به عنوان یک طرف مقاومت، از دیدن صدر در یک محل با آیت‌الله خامنه‌ای و ژنرال قاسم سلیمانی بسیار خوشحال می‌شویم.»

  آیین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی ابلاغ شد؛پاد|

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری روز گذشته در اجرای تبصره (۲) ماده (۷) مکرر قانون مبارزه با پولشویی، آیین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی را ابلاغ کرد. بر همین اساس، هیات وزیران در جلسه سیزدهم شهریور ۱۳۹۸ آیین‌نامه ساختار و تشکیلات مرکز اطلاعات مالی را که توسط شورای عالی مقابله و پیشگیری از جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم و در راستای اجرای قانون مبارزه با پولشویی تدوین شده، به تصویب رساند. بر این اساس دریافت، گردآوری، نگهداری و تجزیه و تحلیل و ارزیابی اطلاعات و بررسی معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ردیابی وجوه و انتقال اموال با رعایت ضوابط قانونی و گزارش معاملات و عملیات مشکوک به پولشویی و تأمین مالی تروریسم از جمله وظایف تعریف شده برای این مرکز است.

  ضبط وثیقه 30 میلیاردی یک متهم به دلیل حضور نیافتن در دادگاه؛میزان|

قاضی مسعودی‌مقام در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی ضمن کذب خواندن اظهارات یک متهم در جلسه قبل، از متهمان و وکلای آنها خواست که صداقت را رعایت کنند.

بعد از اظهارات وکلای متهم و نماینده دادستان قاضی مسعودی‌مقام با بیان اینکه جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: به وکیل آقای فرزاد محبوبی آذریان، متهمی که در دادگاه حضور نداشته در ۹۸.۵.۲۳ ابلاغ کردیم که وثیقه‌شان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به نفع دولت ضبط خواهد شد و قرار بازداشت او هم صادر می‌شود. وی افزود: به وکیلشان بفرمایید که وثیقه ۳۰ میلیاردی ایشان برای ضبط به دادسرا می‌رود و این عواقب عدم حضور در دادگاه است.

  وزیر اقتصاد دولت یازدهم رییس کمیته اقتصادی آموزش و پرورش شد؛تعادل|

وزیر آموزش و پرورش در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم، را به سمت رییس کمیته اقتصادی آموزش و پرورش و مشاور خود منصوب کرده است. محسن حاجی‌میرزایی در توئیتر نوشت: «از اندیشمند فرهیخته جناب آقای دکتر علی طیب‌نیا تقاضا کردم به عنوان رییس کمیته اقتصاد آموزش و پرورش، مشاور بنده و همراه فرهنگیان باشند و این کمیته را با حضور اقتصاددانان جوان تشکیل دهند. مطمئنم اقتصاد آموزش و پرورش با حضور ایشان تحول واقعی را تجربه خواهد کرد.»

  دولت موافق طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها است؛تسنیم|

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت دولت با طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در سراسر کشور خبر داد. عبدالرضا عزیزی با اشاره به بررسی طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در این کمیسیون، گفت: کارگروهی برای بررسی این طرح در کمیسیون تشکیل شده و در حال بررسی این موضوع هستیم. وی ضمن موافقت با این طرح نمایندگان، افزود: طبق این طرح قرار است روزهای پنجشنبه در سراسر کشور تعطیل شود که به نظر بنده این اقدام شدنی است چون به صورت پایلوت این موضوع در تهران انجام شده و بازخورد آن مثبت بوده است. نماینده مردم شیروان در مجلس تصریح کرد: اگر این طرح در مجلس مصوب شود حداقل در کلان‌شهر آثار مثبتی همچون کاهش آلودگی‌ هوا، کاهش ترافیک و کاهش مصرفت انرژی را شاهد خواهیم بود.

  دستورالعمل حبس‌زدایی و کاهش تعداد زندانیان چیست؟ ؛باشگاه خبرنگاران|

اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به نوآوری‌های دستورالعمل جدید ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ابلاغی مورخ ۳۱ مرداد ماه امسال از سوی رییس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: ایجاد سامانه کارنامه آماری تصمیمات قضایی جهت ثبت عملکرد مقام‌های قضایی و تکلیف مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه به ایجاد سامانه «کارنامه آماری تصمیمات قضایی» برای ثبت عملکرد مقام‌های قضایی و دسترسی برخط دادسرای انتظامی قضات به این کارنامه از ویژگی‌های این دستورالعمل است. جهانگیر بیان کرد: براین اساس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه مکلف به ایجاد سامانه مدیریت پرونده‌های نظارت قضایی زندانیان برای نظارت قضات بر امور زندانیان افراد واجد شرایط عفو، اجرای نظام‌های نیمه آزادی و آزادی تحت نظارت ساماندهی الکترونیکی، اتخاذ تصمیم درباره محکومان سالمند و مبتلا به بیماری‌های جسمی و روانی و سایر زندانیان نیازمند به مراقبت ویژه است.

 

ارسال نظر