اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۶۰۵

اجرای طرح ناظر بین افراد متدین امید ایجاد کرد

فرمانده ناجا به طرح‌های ناظر نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ناظر از اولویت‌های نیروی انتظامی است این طرح، اکنون در خصوص کشف حجاب در خودروها در حال اجراست که البته نباید در این سطح باقی بماند، لازم است آن را در دیگر زمینه‌ها نیز گسترش دهیم.

سردار حسین اشتری با تأکید بر اینکه امنیت اخلاقی، برخورد با ناهنجاری‌ها و... باید از اولویت‌های فرماندهان باشد، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای فراموش شده است ما در این رابطه تکلیف شرعی و وظیفه قانونی داریم و باید با بدحجابی برخورد جدی صورت بگیرد.

او ادامه داد: در بحث طرح‌های ناظر جلسات متعددی برگزار شده و نباید در این رابطه اشکالی وجود داشته باشدچر اکه اجرای آن در بین افراد متدین امید و دلگرمی ایجاد کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین به موضوع خودروهای مسافرکش (اسنپ و...) اشاره کرد و گفت: این قبیل شرکت‌ها و مجموعه‌ها باید به درستی مدیریت شوند و در این رابطه باید یک برنامه‌ریزی جدی صورت بگیرد.

اشتری به اولویت‌های سال ۹۸ نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: این اولویت‌ها همچنان در ناجا پا برجاست که رسیدن به پلیس تراز جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این اولویت‌های مهم است و باید مدنظر تمام فرماندهان قرار بگیرد.

او اظهار کرد: موضوع خیرین امنیت ساز نیز که مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

تحویل ۹ میلیون کارت هوشمند ملی تا پایان سال

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه تا پایان سال ۹ میلیون کارت هوشمند ملی تحویل داده می‌شود، گفت: در آینده‌ای نزدیک تمامی کارت‌ها تجمیع و ارایه خدمات فقط با کارت هوشمند ملی انجام می‌شود.

 سیف‌الله ابوترابی در مورد صدور کارت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر ثبت نام تکمیلی را انجام دادند و تعداد زیادی کارت را دریافت کرده‌اند و به مرور نیز برای افرادی که در نوبت دریافت کارت هستند، کارت هوشمند صادر می‌شود.سخنگوی سازمان ثبت احوال از تشکیل کارگروهی به دستور وزیر کشور خبر داد و گفت: در این کارگروه دستگاه‌های مختلف مرتبط با ثبت احوال عضو هستند و قرار است با همکاری دستگاه‌ها زمینه استفاده از کارت هوشمند برای ارایه تمامی خدمات به هموطنان فراهم شود.

ابوترابی گفت: با وجود همه گرفتاری‌ها و مشکلات صدور کارت هوشمند به سرانجام رسیده و تصمیم بر این شده که حداکثر تا سه سال تجمیع تمامی کارت‌های موجود انجام شود به‌طوری‌که همه مردم فقط از یک کارت آن هم کارت هوشمند ملی استفاده کنند. به گفته وی، جلسات این کارگروه از یک سال قبل آغاز شده و امیدواریم با اتمام پروژه کارت هوشمند در پایان سال به اهداف کارگروه که تجمیع کارت‌ها است، برسیم.او با تاکید بر اینکه تامین بدنه کارت هوشمند ملی بر اساس قانون با چاپخانه دولتی است، گفت: تاکنون تعداد محدودی کارت صادر شده است و چاپخانه دولتی قول داده تا پایان سال ۹ میلیون کارت را تحویل دهد و ما آمادگی داریم طی ۶ ماه به تمام افراد واجد شرایط کارت ارایه دهیم چرا که ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری لازم را فراهم کرده‌ایم. سخنگوی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی خود را دریافت کردند و بقیه افراد نیز سریع‌تر برای ثبت‌نام کارت به دفاتر مراجعه کنند چرا که ارایه خدمات فقط از طریق کارت هوشمند انجام می‌شود.

صدور مجوز عطاری‌ها به وزارت بهداشت داده شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر ضرورت واگذاری روند مجوز فعالیت عطاری‌ها به وزارت بهداشت، کاهش تخلفات و نظارت مناسب را ثمره این اقدام دانست.

اکبر ترکی در مورد تخلفات عطاری‌ها، گفت: طب سنتی به عنوان یک طب مکمل نه جایگزین می‌تواند در مقوله درمان بسیار تاثیرگذار باشد. سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه عطاری‌ها هنوز ساماندهی نشده‌اند، به خانه ملت گفت: از سویی نظارت مناسب و مطلوبی بر فعالیت و عملکرد این مراکز صورت نمی‌گیرد. وی ادامه داد: در مورد ساماندهی عطاری‌ها در کمیسیون بهداشت بحث و گفت‌وگو شده و مسوولان وزارت بهداشت نیز بر این مهم تاکید دارند که باید به تدریج معاونت طب سنتی تشکیل شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم یادآور شد: انتظار می‌رود ساماندهی سریع‌تر عطاری‌ها در دستور کار قرار گیرد تا بخشی از تخلفات آنها کاهش یابد.

ترکی اظهار کرد: در این رابطه ممکن است سود و معاملاتی وجود داشته باشد؛ متاسفانه برخی از عطاری‌ها به صورت غیرمجاز فعالیت و داروهای گیاهی را به صورت غیرمجاز عرضه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه روند اعطای مجوز فعالیت عطاری‌ها باید به وزارت بهداشت واگذار شود، گفت: به‌طور قطع با اعطای مجوز فعالیت این مراکز به وزارت بهداشت نظارت‌ها بهتر و تخلفات کمتر خواهد شد.

 

ارسال نظر