امضای برنامه گردشگری ایران و عراق

۱۳۹۳/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۴۴

سند برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری ایران و عراق طی مراسمی به امضای مسوولان گردشگری دو کشور رسید.

درجریان برگزاری «اجلاس کمیسیون عالی همکاری‌های ج.‌ا.‌ایران و عراق» که روز ۲۷بهمن به ریاست مشترک اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و العبادی نخست‌وزیر عراق و با حضور هیات بلندپایه دو کشور در بغداد تشکیل شد، سند برنامه اجرایی همکاری‌های گردشگری دو کشور به امضای مسعود سلطانی‌فر معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و عدیل فهد شرشاب وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق رسید. این سند درچارچوب اجرای توافقات گذشته، توسعه همکاری‌‌های گردشگری و ساماندهی و ارتقای خدمات سفر به گردشگران و زوار عراقی به کشورمان برای یک دوره سه ساله امضا شد.

به همین منظور همکاری‌های دو کشور در بخش تبادل اطلاعات، مشارکت در نمایشگاه‌ها، تسهیل صدور روادید و حمل‌ونقل، معرفی و همکاری‌های دفاتر خدمات گردشگری دو کشور و ارایه برنامه‌های جامع سفر برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی دو کشور مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد این موضوع با تشکیل کمیته مشترک فنی گردشگری و با حضور دفاتر بخش خصوصی دو طرف اجرا شود.

مسعود سلطانی‌فر در این مراسم بر توسعه و تقویت همکاری‌های دوطرف به‌ویژه تکریم و ارتقای خدمات به زوار و گردشگران عراقی تاکید و از پذیرایی و ارایه خدمات به بیش از یک‌میلیون زایر ایرانی در مراسم اربعین حسینی امسال قدردانی کرد.

وی همچنین آمادگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی از توانمندی‌های گردشگری ایران در عراق و همکاری در بازسازی اماکن تاریخی این کشور را اعلام کرد. در این ملاقات عدیل فهد شرشاب تسهیل در صدور روادید، ایجاد دفاتر مشترک در پایانه‌های مرزی و تاسیس مراکز گردشگری مشترک را از زمینه‌های مورد انتظار برای اجرایی شدن همکاری‌های مشترک میان دو کشور دانست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر