صادرات تخم‌مرغ ایران به عراق، قاچاق نیست

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۳۰۶

ایلنا| مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن با بیان اینکه کشور عراق در راستای حمایت از تولید داخلی خود درخواست برای واردات تخم‌مرغ از ایران را بطور رسمی اعلام نکرده است، ‌اظهار کرد: عراقی‌ها به‌طور رسمی اعلام نکرده‌اند که خواهان واردات تخم‌مرغ از ایران هستند؛ اما صادرات ما به این کشور بر اساس درخواست عراقی‌ها و به صورت رسمی انجام می‌شود. رضا ترکاشوند ادامه داد: اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن به عنوان یکی از متولیان صادرات تخم‌مرغ درخواست‌های متعددی از تجار عراقی‌ برای ارسال این محصول به کشور عراق دریافت می‌کند. او با تاکید بر اینکه صادرات تخم‌مرغ از کشور ما با تایید بهداشتی سازمان دامپزشکی کشورمان انجام‌ می‌شود، افزود: در هر حال میزان تولید تخم‌مرغ در کشور عراق کمتر از نیاز آنها است به همین دلیل اگر ما درخواست تجار عراقی را پاسخ ندهیم، سراغ کشور دیگری برای تامین نیاز می‌روند.

 ترکاشوند در پاسخ به اینکه آیا موافقت سازمان دامپزشکی کشور عراق نیز برای واردات تخم مرغ از ایران اخذ شده است، گفت: به نظر می‌رسد موافقت سازمان دامپزشکی عراق برای واردات تخم‌مرغ از ایران اخذ نشده است، اما برای ورود تخم مرغ ایران نیز مانع‌تراشی نمی‌کنند.

مسوولان از روند واردات دارو اطلاعی ندارند

اتاق تهران| رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با اشاره به اینکه چندی پیش بانک مرکزی گزارشی درباره واردکنندگانی که رفع تعهد ارزی نکرده‌اند تهیه کرد و به دولت فرستاد بدون اینکه به فرایند واردات توجهی کند، گفت: براساس قانون شرکت‌ها از زمانی که ارز لازم برای واردات دریافت می‌کنند، شش ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند. متاسفانه بانک مرکزی بدون توجه به قانون فهرستی را برای رییس دولت فرستاد، فهرستی که هیچ نظر کارشناسی و فنی درباره آن اظهار نشده است.  ناصر ریاحی درباره صحبت‌های وزیر بهداشت در راستای واردات کابل برق به جای تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: دولت به پرونده‌های تخلف در واردات دارو اشاره می‌کند و از واردات کابل برق و مکمل‌های خراب غذایی می‌گویند، درحالی که این پرونده‌ها متعلق به سال‌ها پیش از برقراری ارز 4200 تومانی است.

 

ارسال نظر